پنج روز است که آماج تهمت‌ها قرار گرفته‌ام اما سکوت کرده‌ام؛ «ملاقات خصوصی» را مردم در جشنواره دیده‌اند

19:45

امیر بنان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» عنوان کرد که حذف سیمرغ مردمی یک حرکت ناجوانمردانه و بی‌انصافی است و باید مسئولان جشنواره نسبت به آن شفاف‌سازی کنند.
امیر بنان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» به عنوان فیلم صدرنشین جدول آرای مردمی چهلمین جشنواره فیلم فجر در واکنش به تصمیم دبیر جشنواره برای حذف سیمرغ مردمی این دوره، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: یک فاجعه بزرگ برای جشنواره فیلم فجر در حال رقم خوردن است و حتماً باید دبیرخانه توضیح شفافی ارائه کند که دلیل حذف آرای مردمی جشنواره امسال چه بوده است. با تصمیم امروز، با آبروی جماعتی بازی شده است و من از این مسئله کوتاه نخواهم آمد. هم حق‌الناس است به واسطه حضور مردم در سالن‌های سینما و آرایی که به فیلم‌ها داده‌اند و هم معنای آن نادیده گرفتن مردم است.
وی افزود: مدیریت جشنواره باید مشکل به وجود آمده برای سیستم آرای مردمی را برطرف می‌کرد نه اینکه دست به فرافکنی بزند. این تصمیم نهایت ناجوانمردی و بی‌انصافی است. این پاک کردن صورت مسئله است.
بنان تاکید کرد: دبیرخانه باید مشخصاً در این زمینه اطلاع رسانی کند. پنج روز است که آماج تهمت‌ها قرار گرفته‌ام اما سکوت کرده‌ام. فیلم «ملاقات خصوصی» را مردم در جشنواره دیده‌اند. من در همین جشنواره دو فیلم داشتم که یکی در رده پنجم آرای مردمی بود و یکی در صدر. هر دو فیلم من هم از اثر پرفروش جشنواره امسال بوده‌اند. این چه کاری است که دوستان با اعتبار فیلم‌ها و جشنواره می‌کنند؟
وی ادامه داد: این تصمیم جشنواره فجر پس از اتفاقاتی که در این چند روز شاهد بودیم، موید وقوع یک تخلف از سوی جشنواره است. باید مصداق این تخلف اعلام شود نه اینکه اصل صورت‌مسئله را پاک کنند. این عمل ناجوانمردانه است که نسبت به آن ناراحت هستم.
تهیه‌کننده «ملاقات خصوصی» ادامه داد: بسیار ناراحت هستم. یک سیمرغ ارزش این حرف‌ها را ندارد اما سکوت من هم به معنای این نیست که هیچ حرفی ندارم. متولیان جشنواره باید درست عمل می‌کردند و بستر مناسبی برای رای‌گیری از مردم فراهم می‌کردند. همین الان هم باید درست عمل کنند. به قطع و یقین می‌دانم که فیلم من فیلم اول در آرای مردمی جشنواره تا امروز بوده است. چرا قاعده را به‌هم می‌زنید؟
بنان تاکید کرد: الان یک فاجعه در حال وقوع است و به احترام سینما نسبت به آن سکوت نمی‌کنم. به احترام حرمت و شرف تک‌تک بچه‌هایی که در سینما کار می‌کنند، نباید سکوت کنم.
بنان گفت: باور کنید یک سیمرغ برایم ارزشی ندارد اما این‌ها دارند با آبروی سینما و آبروی جشنواره فجر بازی می‌کنند. مگر می‌شود در طول این ۱۰ روز متوجه این ابهام نشده باشند. اگر مسئولی دلش برای سینما می‌سوزد، باید واکنش نشان دهد تا جشنواره فجر از این تصمیم عجیب بازگردد. این تصمیم شان مردم را زیر سوال می‌برد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *