13:16

مدیر کل هنرهای نمایشی اعلام کرد صحبت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بازگشایی سالن‌های تئاتر و کنسرت‌های موسیقی، نشان از تایید بازگشایی تئاتر است.
گرچه مدتی است سالن‌های تئاتر اعم از خصوصی و دولتی مشغول به فعالیت هستند، روز گذشته، 17 آبان ماه از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد که سالن‌های تئاتر و کنسرت‌های موسیقی باز می شوند.
در همین زمینه قادر آشنا، مدیر کل هنرهای نمایشی در پاسخ به ایسنا توضیح داد: صحبت آقای وزیر بیشتر درباره کنسرت‌های موسیقی است که در گروه سوم مشاغل هستند و در وضعیت نارنجی هم نمی‌توانند فعالیت کنند و همچنین تاییدی است بر فعالیت سالن‌های تئاتر.
او ادامه داد: این سخنان نشان می‌دهد که عالی‌ترین مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم بر بازگشایی و فعالیت تئاتر تاکید دارد.
مدیر کل هنرهای نمایشی درباره تغییر پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های تئاتر که هم‌اکنون با ظرفیت 50 درصد فعالیت می‌کنند، نیز گفت: ما برای تغییر هر برنامه‌ای تابع نظر ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت هستیم. در حال حاضر سالن‌های نمایش برای رعایت اصل فاصله‌گذاری اجتماعی باید با ظرفیت 50 درصد به فعالیت خود ادامه بدهند و فعلا لازم است نیمی از صندلی‌های سالن خالی بماند.
او که پیش از این احتمال داده بود این ظرفیت تغییر کند، اضافه کرد: هر گونه تغییری در اعمال محدودیت‌ها باید از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شود ولی هنوز در این زمینه چیزی به ما ابلاغ نشده است و سالن‌ها با همان پروتکل‌های قبلی و ظرفیت 50 درصد به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
آشنا یادآوری کرد: خوشخبتانه فعلا در وضعیتی هستیم که تئاتر می‌تواند به فعالیت خود ادامه بدهد و امیدواریم دوباره با اوج‌گیری کرونا و تغییر وضعیت تهران رو به رو نشویم که فعالیت گروه‌های نمایشی دچار مشکل شود.

بعد از اینکه در فروردین ماه امسال سینما و تئاتر در گروه دوم مشاغل قرار گرفتند، مقرر شد این سالن‌ها با ظرفیت 50 درصدی به فعالیت خود ادامه بدهند. به این صورت که برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، نیمی از صندلی‌های سالن خالی می‌ماند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *