پیگیری پرونده در قوه قضاییه

13:29

منوچهر نیازی اعلام کرد شکایت از جعل کنندگان آثارش را در مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد ثبت کرده است و وکیلش پرونده را در قوه قضاییه پیگیری می کند.
به گزارش رسیده، بیست و چهارم آبان ماه گذشته بود که منوچهر نیازی، استاد نقاش ۸۵ساله از کشف برخی آثار کپی شده از او در بازار هنر خبر داد و به خریداران آثارش قول داد این موضوع را به طور جدی از سوی همه مراجع قانونی پیگیری خواهد کرد تا مجموعه داران و همه علاقمندان به کارهای او دچار زیان و خسارت نشوند.
نیازی در گفت‌وگویی اعلام کرد وکیلش همه مستندات در این باره را در قالب یک پرونده آماده کرده، ابتدا این شکایت را در مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد به ثبت رسانده و سپس در قوه قضاییه این پرونده را به جریان گذاشته است.
او امیدوار است وزارت ارشاد به عنوان متولی اصلی هنر کشور فکری اساسی درباره جعل آثار هنری کند که هر روز بر شمارشان در بازار هنر افزوده می شود.
منوچهر نیازی تاکید کرد این روند نه تنها به بنیان های بازار هنر ایران لطمه می زند بلکه موجبات فرار سرمایه خواهد شد.
این استاد نقاش تصریح می کند: از این اتفاق باور نکردنی بسیار ناراحت و دل شکسته ام نه فقط برای خود و هنرم بلکه برای مردم عزیز، خریداران، مجموعه داران و گالری دارهای محترمی که ندانسته برای اثر جعلی و تقلبی پول پرداخت می کنند.
منوچهر نیازی بار دیگر اعلام کرد: لطفن هر کس خواهان خرید آثار منوچهر نیازی هست به گالری مژده مراجعه کنند؛ گالری مژده سرتیفیکیت حرفه ای و کد گذاری شده طراحی و صادر خواهد کرد و خود من هم در این گالری حاضر خواهم بود تا آثار اصل و اصیل به دست مردم برسد.
استاد نقاش تاکید کرد: مردم عزیز مطمئن باشند من تا پایان شناسایی جاعل یا جاعلان، پای این پرونده ایستاده ام و حتمن از مراجع ذیصلاح پیگیری قانونی خواهم کرد.
این هنرمند پیشکسوت که دوست و هم آتلیه سهراب سپهری بود اعلام کرد: متاسفانه شنیده ام از چندین استاد دیگر هم کارهای تقلبی بسیاری در بازار هنر ارائه می شود، این زنگ خطر جدی است که می تواند حتی آبروی هنر ایران در سطح بین الملل را به مخاطره اندازد. واضح است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه مراجع ذیصلاح باید برای این مهم چاره اندیشی کنند. باید قوانین تنبیهی سختی برای متقلبین در نظر گرفته شود تا این کار که دزدی آشکار است و به کیان هنر ایران آسیب می زند متوقف شود.
منوچهر نیازی در پایان گفت: این اعتراض برای دفاع از مردم عزیز و دوستداران گرانقدر هنر است ، همه عزیزانی که برای سرمایه گذاری و یا برای دل شان اثر هنری می خرند و نباید به جهت دزدی جاعلان و متقلبین ضرر کنند و پول شان پای اثر جعلی و فیک برود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *