سریالی که نیامده جنجال ساز شد!

10:27

همزمان با رونمایی از قسمت اول سریال «جیران» ساخته حسن فتحی که در زمان ناصرالدین شاه قاجار می‌گذرد، ماجرای شکایت کارگردان یک سریال دیگر قاجاری از این اثر جنجال ساز شد؛ سریالی که سازنده‌اش مدعی است خط اصلی داستانی و طرح «جیران» پیش از این به او تعلق داشته است و حالا ظاهراً در آستانه پخش درگیر حواشی قضائی هم شده است.
به گزارش مهر، این سریال‌های قاجاری البته یکی دو سالی است که حاشیه ساز شده‌اند از زمانی که خبر ساخت این سریال‌ها یکی یکی منتشر می‌شد و یک باره ناصرالدین شاه قاجار سوژه و محبوب چندین کارگردان برای پرداختن به ماجراهای دوران او قرار گرفت. در نهایت از میان این سریال‌ها سه اثر وارد عرصه تولید شد که «قبله عالم» به کارگردانی حامد محمدی در فضایی طنز و کمدی زودتر از همه به پخش رسید و به دلیل نداشتن کیفیت، انتقادها و البته آنچه کارگردان ممیزی‌های پی در پی خواند، همان ابتدا از دور خارج شد و خود پلتفرم پخش کننده هم از ادامه ساختش انصراف داد.
سریال دیگر «جیران» حسن فتحی است که چند سالی است در پروسه ساخت قرار داشت و بالاخره این هفته قسمت اول آن در یک اکران خصوصی (که البته نه تنها خصوصی نبود که جای سوزن انداختن هم در آن وجود نداشت!)، رونمایی شد.
ماجرای این سریال هم از زمان بعد از قتل امیرکبیر شروع می‌شود که بهرام رادان نقش ناصرالدین شاه و پریناز ایزدیار هم جیران را بازی می‌کند. اما احتمالاً درست مشابه همین سریال هم «آهوی من مارال» ساخته مهرداد غفارزاده باشد که ماجرای سرقت را مطرح کرده و گفته از اوایل سال ۹۹ شکایتی با موضوع نقض حقوق مالکانه توسط گروه تولید سریال «جیران» به ساترا ارائه کرده است. شکایتی که دور از ذهن نیست حتی توزیع سریال تازه حسن فتحی را هم با چالش جدی مواجه کند.
به نظر می‌رسد با توجه به حواشی فرآیند سریال‌سازی در شبکه نمایش خانگی هنوز به نظارت بیشتری روی ساز و کار محتوا و ساختار و… نیاز دارد و ساترا به‌عنوان متولی اصلی باید مراقبت بیشتری در این حوزه داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *