تقدیر اوکراین از بازیگر آمریکایی

9:42

بانی‌فیلم: شان پن بازیگر و کارگردان آمریکایی برای ساخت مستندی از تهاجم نیروهای روسیه به خاک اوکراین به این کشور سفر کرد.
به گزارش بانی‌فیلم به نقل از ورایتی، شان پن در حاضر در اوکراین و در حال فیلمبرداری مستندی درباره تهاجم روسیه به این کشور است.
این خبر را کمپانی Vice Studios تایید و اعلام کرد که شان پن در اوکراین مشغول فیلمبرداری مستندی درباره تهاجم روسیه است. این بازیگر برنده اسکار دیروز پنجشنبه در یک نشست مطبوعاتی در کیف پایتخت اوکراین حاضر شد و به سخنان مقامات دولتی درباره بحران حمله نظامی روسیه به این کشور گوش داد.
مستندی که قرار است شان پن بسازد محصول کمپانی Vice Studios است.
شان پن آخرین بار در نوامبر 2021 به اوکراین سفر و در آن سفر ضمن بازدید از نیروهای ارتش این کشور، مراحل آماده‌سازی مستندش را آغاز کرده بود. عکس‌های سفر ماه نوامبر این بازیگر هالیوودی توسط سرویس مطبوعاتی عملیات نیروهای مشترک اوکراین منتشر شده بود.
نیوزویک هم در این باره نوشت: «پن از زمان ورود به اوکراین در این هفته، از دفتر رئیس جمهور این کشور بازدید کرده و با ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر، و همچنین خبرنگاران محلی و اعضای ارتش اوکراین صحبت کرده است».
دفتر رئیس جمهور با صدور بیانیه‌ای از این بازیگر و فیلمساز برنده اسکار تقدیر کرد.
در متن این بیانیه آمده است: «شان پن کارگدان مطرح به شهر کیف آمده تا تمام وقایعی را که در حال حاضر در اوکراین اتفاق می‌افتد ضبط کند و حقیقت حمله روسیه به کشور ما را برای جهان بگوید. او یکی از کسانی است که امروز با حضور در اوکراین از اوکراین حمایت می‌کند. شان پن شجاعتی را از خود نشان داد که بسیاری به ویژه برخی از سیاستمداران غربی، فاقد آن بوده‌اند. هرچه افراد بیشتری مانند او – دوستان واقعی اوکراین که از مبارزه برای آزادی حمایت می کنند – بیشتر باشد، سریعتر می‌توانیم این تهاجم شنیع روسیه را متوقف کنیم.»
گفتنی‌ست که پیش از این شان پن در سال‌های گذشته در بسیاری از عملیات ضد جنگ و بشردوستانه حضور داشته است.
مستند ساخته شان پن و محصول دیسکاوری پلاس 2020 “Citizen Penn” تلاش‌های این بازیگر را در راه‌اندازی سازمانی غیرانتفاعی همچنین نشان می‌دهد سازمانی بشردوستانه در کمک به زلزله‌زدگان هائیتی در سال 2010.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *