12:43

همان طور که اسپیلبرگ و لوکاس ۹ سال پیش پیش‌بینی کرده بودند، بلیت سینماهای لوکس گران شد و زنجیره سینمایی ای‌ام‌سی آمریکا «بتمن» را با قیمتی بیش از دیگر سینماها به نمایش می‌گذارند.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، در حالی که چند روز پیش مدیرعامل سینماهای زنجیره‌ای ای‌ام‌سی گذرا خبر داد که بلیت «بتمن» در این زنجیره سینمایی گران‌تر از بلیت همین فیلم در سینماهای دیگر خواهد بود، اکنون اعلام شده که این زنجیره سینمایی این فیلم خاص را با قیمتی ۱.۵ دلار بیش از دیگر سینماها اکران می‌کند.
در پاسخ به این افزایش قیمت حالا مدیرعامل این سینماها می‌گوید این امری طبیعی است و ما سال‌هاست که این تفاوت قیمت را در سینماهایمان در اروپا اعمال می‌کنیم. در واقع در سینماهای اروپا قیمت بلیت صندلی‌های بهتر، بیشتر از صندلی‌های کناری است.
وی می‌افزاید: درست مثل صندلی‌های رویدادهای ورزشی، کنسرت‌ها و نمایش‌های تئاتری.
هرچند این افزایش قیمت برای یک فیلم در یک سینمای دیگر نخستین باری است که در آمریکا دارد رخ می‌دهد اما سال‌ها پیش برخی از کارگردان‌های فیلم‌های بلاک‌باستری و پرهزینه آن را پیش‌بینی کرده بودند و جورج لوکاس نخستین فردی بود که سال ۲۰۱۳ در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی گفته بود معتقد است بلیت‌های سینما باید مانند رویدادهای ورزشی و نمایش‌های برادوی در سینماهای متفاوت قیمت متفاوتی داشته باشند.
لوکاس گفته بود در آینده سالن‌های سینما کمتر می‌شوند و سالن‌های بزرگ‌تر با تجهیزات خوب در اولویت قرار می‌گیرند؛ تا آنجا که ورود به سالن سینما برای شما ۵۰ یا ۱۰۰ یا شاید ۱۵۰ دلار آب بخورد. وی گفته بود این همان چیزی است که اسمش را تجارت سینما می‌گذاریم و خیلی شبیه اتفاقی است که در تلویزیون‌های کابلی افتاد.
در همین کارگروه استیون اسپیلبرگ هم سخنرانی کرد و گفت: در آینده با شکست تجاری سه یا چهار یا حتی نیم دوجین از این فیلم‌های پرخرج با انفجاری روبه‌رو می‌شویم که در نهایت منجر می‌شود به پارادایمی اساسی.
وی افزوده بود: روزهایی می‌رسد که سینماها با قیمت‌های متفاوت یک فیلم را پخش می‌کنند و شاید برای تماشای «مرد آهنی» بعدی مجبور شوید ۲۵ دلار پرداخت ‌کنید و برای تماشای «لینکلن» تنها ۷ دلار بدهید.
«بتمن» برادران وارنر به کارگردانی مت ریوز پس از مدت‌ها انتظار از امروز (۳ مارس) در سالن‌های سینماهای آمریکا اکران عمومی خود را شروع می‌کند. پیش‌بینی می‌شود این فیلم که با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری تولید شده در افتتاحیه داخلی حدود ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون دلار فروش کند و برخی‌ حتی رقم فروش ۱۴۰ میلیون دلاری را برای آن پیش‌بینی کرده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *