بیانیه سینما تیکت آمده: بعضی اوقات بیش از عرض پوزش، ابراز تاسف و اصلاح فرایندها برای عدم تکرار در آینده، کار دیگری نمی‌توان کرد

13:35

سایت سینماتیکت بعد از حدود ۲ هفته از برگزاری اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر علت انتشار اسامی برندگان سیمرغ چند دقیقه قبل از برگزاری آیین اختتامیه را سهل‌انگاری متصدی دانست و از مردم، اهالی هنر و مسئولان فرهنگی بابت این خطای غیرعمدی و انسانی پوزش خواست.
به گزارش ایرنا، چند ساعت قبل از آغاز اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر، اسامی برندگان سیمرغ از طریق سایت سینماتیکت در فضای مجازی منتشر شد که این امر واکنش های منفی به دنبال داشت. بعد از گذشت حدود ۲ هفته از برگزاری این جشنواره، سینماتیکت با انتشار توضیحاتی، راز برملا شدن اسامی را اعلام کرد.
در این بیانیه آمده است: بعضی موقعیت‌ها و شرایط را به هیچ زبانی نمی‌توان توضیح داد چه برسد به توجیه. حتماً سکوت، درست‌ترین پاسخ در این موقعیت‌های پیچیده نیست؛ ولی اگر گزینه دیگری نباشد، احتمالاً بهترین انتخاب است تا به کمک گذر زمان پاسخ مناسب‌تری بیابیم.
ساعت ۱۹:۱۵ روز ۲۲ بهمن، درست در روز برگزاری اختتامیه چهلمین جشنواره فجر، به علت یک اشتباه اپراتوری-انسانی، لیست برندگان بر روی سایت سینماتیکت به مدت ۱۵ دقیقه منتشر و سپس از دسترس خارج شد. قطعا اتفاق بسیار خسارت‌آوری بود؛ اول برای جشنواره و سپس برای سایت سینماتیکت که همیشه مورد حمایت مردم عزیزمان بوده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: سینماتیکت کاملا مسئولیت این اشتباه و سهل‌انگاری غیرعمدی و اپراتوری-انسانی را می‌پذیرد. هرچند که از ساعت ۱۶ در توییتر بخش مهمی از این اطلاعات منتشر شده بود. که البته از خطا و مسئولیت ما چیزی کم نمی‌کند. قطعاً وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور تحت فشار رسانه‌ای فراوانی قرار گرفته‌اند؛ ولی بعضی اوقات بیش از عرض پوزش، ابراز تاسف و اصلاح فرایندها برای عدم تکرار در آینده، کار دیگری نمی‌توان کرد.
تنها امیدواریم عذر و اندوه ما را بابت این اتفاق غیرعمدی بپذیرید. از آنجا که بنا داریم بیانیه صریح و صمیمی داشته باشیم، حتماً سوال دیگر خوانندگان آن است که چگونه این اطلاعات چند ساعت زودتر به دست تیم اجرایی سینماتیکت رسیده است؟ پاسخی که مکتوب و شفاهی به پلیس فتا و حراست سازمان سینمایی عرضه داشتیم این بوده؛ اگر برای چندین و چند سال، مرجع اول فروش بلیت سینمای کشور با سهم ۹۰ درصدی از بازار باشید به دلیل حجم بالای ارتباط با اهالی فرهنگ و خبرنگاران، خواسته و ناخواسته در یک شاهراه پرترافیک اطلاعات قرار می‌گیرید.
سینماتیکت می افزاید: اطلاعاتی که بخشی از هنرمندان از جوایز خود و همکارانشان ساعت‌ها قبل از اختتامیه در اختیار داشتند؛ تا خبرنگاران و فعالان کنجکاوی که به ما مثل هر سال کمک کردند تا فهرست برندگان را با درصد دقت بسیار بالا برای انتشار پس از اختتامیه آماده کنیم.
همانند همه صفحات و سایت‌های معتبر، ایجاد فرصت کافی برای طراحی گرافیکی و تولید محتوا بلافاصله بعد از اعلام برندگان در فضای رسانه‌ای، عامل سهل‌انگاری و انتشار این فهرست، یک ساعت زودتر از موعد شد.
به هر حال پس از سکوت این مدت، لازم بود با متنی صریح و صمیمی و بدون هیچ فشار حاکمیتی و امنیتی یا رسانه‌ای در این خصوص توضیحاتی ارائه دهیم و سهم بزرگ خود را در این حادثه تبیین کنیم و امید داریم کاربران و مردم عزیزمان، اهالی هنر و مسئولان فرهنگی، این خطای غیرعمدی و انسانی را درک کرده و پوزش ما را بپذیرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *