16:04

نظام‌الدین کیایی که یک بار سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را در بخش بهترین صدابرداری برای فیلم «نون و گلدون» دریافت کرده است در موزه سینما حاضر شد تا مجموعه خاطرات و تجربیات‌اش را در قالب گفت‌وگوی تاریخ شفاهی ثبت کند.
به گزارش ایسنا، این صدابردار سینمای ایران که با بسیاری از کارگردان‌های سینما همچون داریوش مهرجویی، پوران درخشنده، پرویز شیخ طادی، علیرضا رئیسیان، ابوالحسن داوودی، ابوالفضل جلیلی، مهدی صباغ زاده و … همکاری داشته برای اولین‌بار با قرارگرفتن مقابل دوربین موزه سینما بخشی از خاطرات و تجربیات ناگفته خود را بازگو کرد.
این هنرمند یک بار هم برای صدابرداری فیلم «شمعی درباد» نامزد دریافت سیمرغ بلورین شده است.
در بخشی از فیلمی که روابط عمومی موزه سینما در اختیار رسانه ها گذاشته است، نظام‌الدین کیایی با اشاره به ضبطی که در موزه سینما قرار گرفته،گفت: این ضبطی است که متعلق به بیش از ۶۷ سال قبل است و با دست ساخته شده است، خوشحالم آن را به موزه سینما هدیه داده‌ام و در این مکان قرار گرفته است.
کیایی در این گفت‌وگو که بیش از چهار ساعت به طول انجامید ضمن بیان روند فعالیت‌ها و تجربیات به بخشی از خاطرات خود از پشت صحنه فیلم‌هایی که با آنها همکاری داشته ، پرداخت و همچنین توصیه‌هایی برای جوانان و کسانی که علاقمند به ورود به سینما و به‌خصوص فعالیت در رشته صدابرداری و صداگذاری دارند، بیان کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *