16:44

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس گفت: بارش‌ها و سیلاب در شهرستان‌های جنوبی فارس ۵ نفر را به کام مرگ کشاند.
به گزارش سایت «انتخاب»، مهدی خوبیار گفت: بر اثر وقوع سیل و آبگرفتگی شدید پنج نفر در شهرستان‌های لار، مهر و داراب جان باختند و تعداد ۵ نفر نیز مصدوم و به مراکز درمانی انتقال داده شدند.
به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس از هشتم دی‌ماه تا کنون نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر فارس به ۸ هزار و ۱۸۶ حادثه‌دیده داشته به ۲۷ نفر اسکان اضطراری داده شد.
۱۰۲ دستگاه خودرو از برف و کولاک رهاسازی و ۳۵۱ واحد خانه دچار آبگرفتگی شدید شدند که برای همگی آن‌ها تخلیه آب انجام شد.
خوبیار گفت: علاوه بر این تعداد ۲۲ چادر، ۶۵ تخته موکت، ۲۷۹۸ کیلوگرم نایلون، تعداد ۲۲۵ پتو، ۲۷ والور و ۱۲ بسته غذایی شامل (۲۵۰ کیلو برنج، ۳۲ کیلو چای، حبوبات ۷۰ کیلو، قند و شکر ۷۹ کیلو و ۶۰۴ قوطی کنسروجات) توزیع شد.
او شهرستان‌های درگیر را سپیدان، ارسنجان، ممسنی، قیر وکارزین، رستم، شیراز، اقلید، فیروزآباد، لامرد، داراب، استهبان، جهرم، زرین دشت، فسا، لارستان، نی‌ریز، خرامه، خنج، مهر، اوز، کازرون، مرودشت، خرم بید و گراش اعلام کرد.
به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس مرکز ۱۱۲ به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی است.
سیلاب دیروز در استان فارس مدارس وراوی را غیر حضوری کرد و خسارت هایی را نیز به برخی شهرستان ها از جمله مهر ، لارستان، استهبان وارد کرد.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور از جان باختن هشت نفر طی چند روز گذشته در سیل مناطق جنوبی کشور خبر داد.
مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس گفت: در پی سیلاب و بارندگی های چند روز گذشته در مناطق جنوبی کشور با افزایش مصدومین و فوتی های ناشی از سیل مواجه شدیم.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: تعداد مصدومین سیلاب و بارندگی اخیر در استانهای جنوبی کشور به ۱۴ نفر رسید.
وی افزود: تا کنون متاسفانه ۸ تن نیز جان باختند و ۲ تن نیز همچنان مفقود هستند.
خالدی تصریح کرد: آمار مصدومین گزارش شده از سوی عوامل اورژانس کشور متعلق به استان های فارس کرمان و سیستان و بلوچستان است.
طی چند روز گذشته بیشتر مناطق جنوبی کشور درگیر سیلاب و طوفان شده است، از این رو سازمان اورژانس کشور و دستگاه های بهداشت و درمان در آماده باش کامل هستند.
شهرها و مناطقی از جمله در جنوب فارس، جنوب کرمان، هرمزگان و غرب سیستان و بلوچستان درگیر بارش های شدید بودند و اورژانس با همه توان در خدمت هموطنان است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *