19:41

بانی‌فیلم: هرازگاهی یک سناریست جدید، سخت محبوب تهیه‌کنندگان و کارگردانان در مهد سینمای جهان می‌شود؛ یعنی هالیوود کارخانه رویاسازی و فیلمسازی جهان!
هالیوود همواره در تلاش برای کشف افراد خلاق و جوان است تا به آنها پروبال بدهد.
به تازگی یک نویسنده فیلمنامه به نام دیوید کالاهام، تبدیل به ستاره روز لس‌آنجلس ‌و کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی هالیوددی شده است.
کالاهام که حالا ۴۳ ساله است از مادری چینی و پدری امریکایی به دنیا آمده، ابتدا در دانشگاه میشیگان تحصیلات خود را در رشته ادبیات به پایان رساند. او ‌روزی با یک مجله مد زنانه آشنا شد و به دفتر آنها رفت تا شاید بتواند کاری برای خود بیابد؛ طرح‌هایی هم به آن مجله پیشنهاد کرد که چندان مورد توجه قرارنگرفت!
کالاهام سپس به شهر لس‌آنجلس رفت و در کارخانه‌ای سرگرم کار شد که برای سگ‌ها غذا درست می‌کرد. او همزمان به عنوان کارآموز در یک آژانس هنری مشغول به کار شد. این آژانس که برای کشف و پرورش استعدادها نوظهور است، استعداد او کشف کرد!

دیوید کالاهام شروع به نوشتن فیلمنامه کرد و خیلی زود مورد توجه کمپانی‌های هالیوودی قرارگرفت.
او در سال ۲۰۰۲ فیلمنامه‌‌ای با اقتباس از بازی ویدئویی Doom نوشت و آن را در تابستان 2005 برای کمپانی‌های فیلمسازی فرستاد. او در همان زمان فیلمنامه Barrow را برای کمپانی وارنرز نوشت؛ فیلمنامه اکشن که ماجرای تعدادی مزدور را می‌گفت. این فیلمنامه بعدها به «بی‌مصرف‌ها» تبدیل شد. سیلوستر استالونه از فیلمنامه «بارو» کالاهام به عنوان نقطه شروعی و منبعی برای الهام و نوشتن فیلمنامه «بی‌مصرف‌ها» استفاده کرد، از همین جا بود که کالاهام برای نوشتن داستان «بی‌مصرف‌ها» و شخصیت‌های این فیلم به نویسنده‌ای شناخته شده تبدیل شد..
فیلم سینمایی «شانگ چی» را که اولین فیلم از سری آثار شرکت مارول- که بعدا در سراسر جهان شهرت یافت، او نوشت که درباره استاد کونگ فوست.
کمپانی والت دیسنی او را به استخدام درآورد. از آن به بعد فیلمنامه آثار دیگری را نوشت از جمله «افسانه ده حلقه» که باعث شد فیلم‌هایی که او سناریوش را نوشته با استقبال روبرو و به شهرتی عالمگیر تبدیل شود!
فیلم‌هایی که در هالیوود از سناریو او ساخته شد، ‌دلارهای بسیاری را به جیب کمپانی‌های امریکایی سرازیر کرده است.
او در سال ۲۰۱۰ برای نوشتن اولین نسخه اولیه فیلمنامه «گودزیلا» استخدام شد که برای نوشتن آن جایگاه مناسبی میان فیلمنامه‌نویسان هالیوودی یافت.
کالاهام در سال ۲۰۱۴ بازنویسی فیلم «مرد مورچه‌ای» را انجام داد و در سال 2019 هم دنباله «سرزمین زامبی‌ها» و «سرزمین زامبی: دو ضربه سریع» را برای سونی نوشت.
تخصص کالاهام در نوشتن سناریوهایی است که شخصیت‌های ابرقهرمان دارند؛ مانند «واندر ‌ومن-۱۹۸۴»، «اسپایدرمن»، و به تازگی هم، ورژن جدید «هرکول» که فیلمنامه همه این فیلم‌ها را او نوشته.
او چندی پیش در گفت‌وگویی با هالیوود رپیورتر اعلام کرد که خیلی مهم است کمپانی‌های غربی جای خوب ‌و مناسبی به بازیگرانی با تبار آسیایی بدهند.
دیوید کالاهام که نزدیکانش او را «دِیو» صدا می‌کند حاضر نشد رقم دستمزد و مبلغی بسیار بالایی که برای نوشتن هر سناریو می‌گیرد فاش کند!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *