14:12

کارگردان بریتانیایی در مراسم افتتاحیه جشنواره کمرایمیج از کنراد هال و راجر دیکینز قدردانی کرد و گفت آنها فیلمبردارانی هستند که همیشه راهنمایش بودند.
به گزارش مهر به نقل از ددلاین، سم مندس که مهمان افتخاری سی‌امین دوره جشنواره فیلم کمرایمیج بود با دریافت جایزه کریستوف کیشلوفسکی، به معرفی فیلم جدیدش «امپراتوری نور» پیش از نمایش آن در این جشنواره پرداخت.
مندس با پذیرش این جایزه معتبر در تورون لهستان که برای تجلیل از تلاش‌های وی برای هنر سینما به وی اهدا شد، از فیلمبردارهایی که در طول زندگی حرفه‌ای خود با آنها کار کرده قدردانی و از آنها به عنوان رمز موفقیتش یاد کرد.
مندس از کنراد هال یاد کرد که در ۲ فیلم اولش «زیبایی آمریکایی» و «جاده‌ای به ویرانی» با وی همکاری کرد و برای هر ۲ فیلم موفق به کسب جایزه اسکار فیلمبرداری شد. وی گفت: کنراد راهنمای من بود .
پس از آن وی به راجر دیکینز فیلمبردار کهنه‌کار ادای احترام کرد که با وی در طول ۱۵ سال و در ساخت ۵ فیلم از جمله «اسکای فال» و «۱۹۱۷» همکاری کرده است.
مندس گفت همکاری با آنها لذت و شادی بیشتری به او در خلق آثارش بخشیده است. در عین حال وی گفت پس از مشاهده سخنرانی دو فعال اوکراینی که در آغاز مراسم روی صحنه رفته بودند، از جشن و شادی صحبت کردن، سخت است.
پس از سخنرانی دو فعال اوکراینی در این مراسم، مستندی کوتاه و گرافیکی از ویرانی‌های اوکراین به نمایش درآمد که نشان‌دهنده ویرانگری خشونت روی زمین بود.
در طول مراسم افتتاحیه چندین بار از مردم اوکراین یاد شد از جمله مونتاژی از متخصصان صنعت فیلم اوکراین به نمایش درآمد که به نیروهای مسلح این کشور پیوسته‌اند و اکنون در خطوط جنگی حضور دارند.
نمایش فیلم «امپراتوری نور» مندس پایان دهنده مراسم افتتاحیه جشنواره کمرایمیج بود. این فیلم در سپتامبر در جشنواره تلوراید به نمایش درآمده و فیلمی درباره عشق و سلامت روانی در داستانی با پس زمینه سینما در سواحل جنوبی انگلستان در دوران مارگارت تاچر است.
مندس با اشاره به صحنه‌ای از فیلمش گفت: روی دیوار سینما، درست در ابتدای فیلم، نوشته شده : جایی که نور در تاریکی نهفته است را پیدا کن. این شغل ماست. کار فیلمبردار است و باعث خوشحالی من است که نور کوچکی در تاریکی انداختم.
۱۲ فیلم در بخش رقابت اصلی کمرایمیج امسال حضور دارند که فیلم مندس یکی از آنهاست.
این جشنواره تا ۱۹ نوامبر ادامه دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *