آزادی ۱۵۵۶ زندانی غیرعمد، تأمین هزینهٔ درمان ۱۲۵۰ بیمار، تأمین دیهٔ ۷۵ محکوم به اعدام و کمک‌هزینهٔ ۲۵ مسکن

11:05

محسن چاوشی همزمان با فرارسیدن سالروز تولدش با انتشار نوشته‌ای در فضای مجازی از مردمی که با او در آزادی زندانیان و تأمین کمک‌هزینه برای نیازمندان همراهی کرده و می‌کنند، قدردانی کرد.
به گزارش مهر، محسن چاوشی از جمله خوانندگان خبرساز کشورمان است که با وجود عدم برگزاری کنسرت و کمترین حضور در مجامع فرهنگی هنری همواره در سیبل حاشیه‌ها و خبرها قرار دارد و همواره خالق غافلگیری‌هایی است که وی را تا مدت تبدیل به یکی از چهره‌های خبرساز موسیقی می‌کند.
این خواننده طی سال‌های اخیر با پرهیز از شوآف های تبلیغاتی و ایجاد هیجانات کاذب برای طرفداران تین ایجری جامعه مخاطبان موسیقی پاپ به منظور کسب درآمد بیشتر، ترجیح داده است تا با همراهی و معرفی تعدادی از افراد صاحب نام در حوزه‌های مختلف، دست به کارهای خیرخواهانه و خداپسندانه‌ای بزند که به شدت هم با استقبال مردم مواجه شده است. اقدامی که همان گونه که قبلاً هم به آن اشاره شده بود، طی سال‌های اخیر منجر به راه اندازی کمپینی برای کمک به نیازمندان شده است.
چاوشی در این کمپین‌ها که عمده فعالیت آن‌ها در کانال‌ها و فضای مجازی صورت گرفته و گفته می‌شود برخی افراد مشهور و صاحب نفوذ نیز با آن در ارتباط هستند، با انتشار فراخوانی با اشاره به فرد نیازمند و شرح حال کوتاه زندگی‌اش که توسط او و افراد دیگر شناسایی شده‌اند، از طرفداران و اعضای این کمپین می‌خواست تا با تأمین مبلغ موردنیاز در زمینه‌هایی چون کمک هزینه درمان، آزادی زندانیان غیربزهکار و تأمین دیه برای نجات از اعدام با او همراهی کنند که همه این فراخوان‌ها در نهایت هم با همین یک جمله چاوشی تمام می‌شد: «مبلغ مورد نیاز تأمین شد.»
به گفته دست‌اندرکاران ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه با کمک مخاطبان صفحه اینستاگرام محسن چاوشی در ۲ سال اخیر تعداد ۸۵۱ زندانی غیربزهکار تحت حمایت ستاد دیه کشور با رقم اهدایی ۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومانی علاقمندان و دنبال‌کنندگان صفحه اجتماعی این خواننده از بند حبس رهایی یافته‌اند.

هدیه تولد؛ آزادی ۴۳ زندانی
این در حالی است که در روز هشتم مرداد ماه مصادف با زادروز تولد این هنرمند به مانند سال‌های قبل، وی هدیه سالروز میلاد خود را در قالب طرحی در جهت آزادی ۴۳ زندانی خرمشهری مطرح کرد که با این فراخوان اعلام شده هواداران چاوشی در مدت کوتاهی با واریز مبلغی معادل ۲۰۰ میلیون تومان به حساب ستاد مردمی دیه استان خوزستان، زمینه آزادی همه محبوسان معرفی شده را فراهم کردند تا به این مناسبت بسیاری از مردان عائله‌مند و سرپرستان خانواده در زادگاه محسن چاوشی از بند رهایی یافته و در قالب یک هدیه تولد تقدمی به این ستاد مردمی به آغوش گرم جامعه بازگردند.
علی شمس مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند طی روزهای گذشته درباره فعالیت‌های محسن چاوشی توضیح داده است: با کمک ۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومانی محسن چاوشی، طی دو سال گذشته زمینه آزادی ۸۵۱ نفر از زندانیان تحت حمایت ستاد مردمی دیه فراهم شده است.
وی در این زمینه توضیح داد: امروز نه فقط عیار و اعتبار تیتراژهای آثار فاخر نمایشی و نه فقط تلاش‌گران عرصه موسیقی به وجود شخصیت‌هایی چون محسن چاوشی مفتخرند که امروز ما در حوزه حل آسیب‌های اجتماعی نیز به خود می‌بالیم که از نعمت همیاری و همراهی ایشان برخورداریم. ایشان که با ۵/۴ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام و چند صد هزار دنبال‌کننده در توئیتر، نه برای کسب نام و نان بیشتر، که برای رفع مشکلات هموطنانش تلاش کرده و افزون بر رهایی دادن جوانان بسیاری را از پای چوبه دار و تأمین دارو و اسباب درمان خیلی از بیماران خاص، در وادی استخلاص زندانیان غیربزهکار هم بدون بوق و کرنا اقدامات ماندگاری را رقم زده است؛ آقای هنرمند، عمرتان بلند و عزت‌تان روزافزون.

گزارش چاوشی؛ ۲۹۰۶ مورد آزادی و تأمین کمک‌هزینه
محسن چاوشی هم به تازگی با ابراز خرسندی از انجام این حرکت خیرخواهانه از طرفدارانش تشکر کرده و با انتشار متنی کوتاه در صفحات مجازی خود، اینگونه درباره فعالیت‌های خیرخواهانه خود گزارش داده است: «صحبت از مردمانی‌ست که بلندطبعی‌شان در هنگام فعالیت‌های نوع‌دوستانه، صحنه‌ای غرورآفرین به‌نمایش می‌گذارد. مردمانی که دست در دست مشکلات، زندگی‌شان را سپری می‌کنند، دست یاری‌شان زنجیره‌ای ناگسستنی به‌وجود آورده است. به همین منظور لازم است به‌اطلاع شما هم‌دلان و مخاطبان محسن چاوشی برسانیم که مجموع کمک‌های مردمی دریافت‌شده تاکنون، منجر به آزادی ۱۵۵۶ زندانی جرایم غیرعمد، تأمین هزینهٔ درمان ۱۲۵۰ بیمار، تأمین دیهٔ ۷۵ زندانی محکوم به اعدام و تأمین کمک‌هزینهٔ ۲۵ مسکن شده است. همچنین به آگاهی‌تان می‌رسانیم که آزادی ۸۵۱ زندانی جرایم غیرعمد با همکاری ستاد دیهٔ کشور و آزادی ۷۰۵ زندانی دیگر با همراهی انجمن حمایت زندانیان بوده است. آن‌چه که این اعداد را ارزشمند می‌کند، حضور تحسین‌برانگیز مردم است؛ نور امید در دل‌هایتان جاری.»
به هر ترتیب آنچه طی سال‌های اخیر از سوی محسن چاوشی صورت گرفته، امری قابل احترام و قدردانی است و باید آرزومند تعمیم یافتن چنین رویکردهایی در میان هنرمندان سلبریتی و پولساز کشورمان در بخش‌های مختلف باشیم که می‌توانند با گسترش چنین حرکت‌های خیرخواهانه و خداپسندانه‌ای شرایط مطلوب‌تری را در جهت کاهش ناهنجاری‌ها و ترغیب مردم برای انجام کارهای خیرخواهانه فراهم کنند. شرایطی که متأسفانه در این سال‌ها آنچنان که باید مورد توجه چهره‌های خبرساز عرصه فرهنگ و هنر نیست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *