21:45

*کامران قدکچیان
مطلبی عزیز از باقی ماندگان دوران بسیار مهمی از تاریخ سینماست.
باهم همدوره بودیم. دوره بعد از گنج قارون‌ها. فیلم‌های عمقلی صمدها‌. فیلم‌های هندی که در سینماها خیلی رایج بود‌. فیلم‌های خارجی سکسی فرنگی… و بسیار گرفتاری‌های اون دوران که مبارزه با آنها و تعویض ذائقه مردم و تسلط بر سلیقه سطحی آنها، کاری بس دشوار بود.
دورانی که هنوز تهیه کنندگان و کارگردانان قبل ما، مثل نظام فاطمی و عباس کسایی، به ما با دیده دشمن و جوان‌های کج سلیقه نگاه می‌کردند و در این تلاش در مقابل پای ما بسیار سنگ می‌انداختند. راضی کردن این نوع نگاه ها و انجام یک تولید به‌ دور از سلیقه مرسوم آنها، مقابله با فیلم‌های فراوان هندی و سکسی خارجی و گرفتن اکران که در مقابل آنها شکست نخورد، کار دشواری بود و استقامت و تلاش بسیار می‌طلبید‌. این راه رو مطلبی‌ها شروع کردن
پیشکسوت در شروع سینمایی مدرن؛ البته همواره در پشت پرده فعالیت صنفی او تاثیر زیادی داشت و داشتیم
در سال‌های بعد از انقلاب به علت کج سلیقگی مدیران و برخوردهای ناعادلانه ممنوعیت‌های افراد رقم خورد ولی سعید مطلبی بدون نام و نشان در بسیاری از فیلمنامه‌ها حضور داشت از جمله فیلم «نیش» که با تعلم خاطری که در فوت همسر گرامی‌اش داشت من به عنوان مشاور فیلم و کارگران و تهیه کننده او را وادار به همراهی کردیم و ازاین همکاری نتیجه درخشانی حاصل شد.
تقدیر از ایشان نه به دلیل سن و سال بلکه به عنوان پیشکسوت واقعی و تاثیر مهمی که در این فن داشته کمترین تلاشی است که برای او انجام می‌شود.
امیدوارم همیشه راهگشا و سلامت باشد…

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *