برای سالروز تولد یک هنرمند تاثیرگذار

19:52

*مسعود داودی
امروز سالروز تولد سعید مطلبی‌ست؛ هنرمندی تمام، که حاصل نوشته‌هایش، توشه‌ای بزرگ و معتبر برای فیلمسازانی شد که برای خودشان در دنیای سینما اعتباری یافتند.
نکته بسیار مهم درباره دوران کاری مطلبی، احترام خاصی‌ست که همکارانش برای او قائلند؛ احترامی که بدون تعارف، ناشی از رفتار حرفه‌ای او و منش هنرمندانه این فیلمساز و نویسنده، و پایبندی اخلاق‌مدارانه‌اش به اصول است!
شاید برای خیلی‌ها این اعتبار معنوی و این میزان از حرمت‌گذاری حتی رشک‌برانگیز باشد اما اگر با این هنرمند دارای جایگاه، نشست و برخاستی داشته باشید، حتماً به این نکته اذعان خواهید کرد که شخصیت، شأن و اعتبار او، شایسته این میزان از حرمت‌گذاری است.
تبحر مطلبی در خلق شخصیت‌های داستان و توانایی و چیرگی‌اش در کنار هم قرار دادن واژه‌ها در قالب فیلمنامه‌هایی که به رشته تحریر درآورده، گاه چنان ساختار محکمی به فیلم‌ها و سریال‌ها داده که اعجاب‌آور است و این ویژگی‌ها از او هنرمندی چندبعدی ساخته.
مطلبی هنرمندی‌ست که در عین داشتن شاخصه‌های مهم شخصیتی یک خالق شخصیت‌های به یادماندنی،‌ به شدت متواضع و افتاده‌ است.
شنیدن نامهربانی‌هایی که در سالیان متمادی در مورد سعید مطلبی شده، در کنار سعه صدر و پایداری‌اش برای اثبات حقانیت‌اش، هم متاثر‌کننده‌است هم غرورآفرین؛ و در نهایت، تاسف برای از دست رفتن روزها و سال‌هایی که او می‌توانست با نوشته‌هایش بر گنجینه سینمای مملکت بیفزاید…
برای این هنرمند گرامی آرزوی تندرستی و موفقیت روزافزون دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *