12:02

درام «ژان دو باری» با بازی جانی دپ از حمایت صندوق جشنواره فیلم «دریای سرخ» برخوردار ‌شد تا این پروژه تبدیل به اولین تولید مشترک عربستان و فرانسه شود.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ عربستان اعلام کرد از درام تاریخی «ژان دو باری» با بازی جانی دپ که در فرانسه در حال ساخت است حمایت می‌کند.
مایوین کارگردان و فیلمساز فرانسوی ضمن کارگردانی فیلم، در نقش زن اصلی فیلم نیز بازی می‌کند و جانی دپ را در نقش لویی پانزدهم پادشاه قرن هجدهم فرانسه به تصویر می‌کشد.
سرمایه‌گذاری در این فیلم که بیش از نیمی از فیلمبرداری آن انجام شده از طریق بنیاد فیلم دریای سرخ، به معنی اولین محصول مشترک این جشنواره با فرانسه است.
این جشنواره اعلام کرده از سال ۲۰۱۹ که شروع به کار کرده تاکنون به مراحل تولید و پس از تولید ۱۷۰ فیلم از جهان عرب و آفریقا حمایت کرده است. این سرمایه‌گذاری جدید اما نشان دهنده تلاش این بنیاد برای فراتر رفتن از سطح منطقه است.
«ژان دو باری» ششمین فیلم مایوین است و خود وی با همکاری تدی لوسی-مودست و نیکلا لیویچی فیلمنامه آن را نوشت. این فیلم توسط نتفلیکس برای فرانسه خریداری شده و پس از اکران در سینماهای فرانسه روی پلتفرم استریم می‌رود.
روشن نشده که سرمایه‌گذاری عربستان در این فیلم چقدر و چگونه بوده، اما تاکید عربستان بر این بوده که بین‌المللی بودن فیلم و حمایت از زنان فیلمساز و تقویت روابط سینمایی عربستان و فرانسه از دلایل این همکاری بوده است.
هم‌زمان خبر دیگری نیز منتشر شد که حکایت از سرمایه‌گذاری عربستان در برنامه‌های سرگرمی کره داشت و «کاکائو انترتینمنت» که در کی‌پاپ، وبتون‌ها و محتوای آنلاین فعالیت دارد پنجشنبه اعلام کرد به میزان ۹۶۶ میلیون دلار از عربستان سعودی و سنگاپور حمایت مالی دریافت کرده است.
این کمپانی عظیم که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مدیریت استعدادهای کره‌ای است گفته قصد دارد به گسترش بین‌المللی خود به ویژه در آمریکای شمالی بیشتر توجه کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *