12:54

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی رییس جمهوری برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حیث سوابق علمی، تجربه و رویکرد مبنایی نسبت به چند وزیر قبل از خود قوی‌تر است.

حجت الاسلام مجید نصیرایی روز دوشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: وزیر پیشنهادی رییس جمهوری برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را شخصیت جوان، متخصص و آشنای به حوزه مسائل فرهنگی می‌دانیم البته کاستیهایی هم هست که باید جبران شود.

نماینده مردم فردوس و طبس ادامه داد: وزیر پیشنهادی ارشاد همچنان باید در کمیسیون با فعالان و نخبگان و صاحبنظران این حوزه نشست داشته باشد و برای چالش‌ها و مشکلات این وزارتخانه راهکار ارائه کند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: برای اجرای مجموعه اقدامات، برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، باید مفاهمه خوبی در مجموع فعالان حوزه فرهنگی شکل بگیرد و آقای اسماعیلی براساس این مفاهمه عمل کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بخواهیم به عنوان سوابق و تجربه وزیر پیشنهادی ارشاد بررسی کنیم نسبت به چندین وزیر قبل، سوابق علمی کاری، تجربی و رویکرد مبنایی بیشری دارد و نسبت به این حوزه از بقیه قوی‌تر است.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی متولد ۱۳۵۴ در کبودرآهنگ همدان، از طلاب دانش‌آموخته مدرسه عالی شهید مطهری، دکترای علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و همچنین مدیر گروه «جامعه‌شناسی سیاسی مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی» دانشگاه تهران است.

وی از فعالان فرهنگی، رسانه‌ای و سیاسی باسابقه و از چهره‌های فرهنگی و علمی نخبه جبهه انقلاب است که فعالیت‌های فرهنگی جدی خود را از سردبیری و مدیرمسئولی چندین نشریه فرهنگی‌اجتماعی در دهه ۷۰ آغاز کرد.

اسماعیلی از جمله مدیران تحول‌گرای راهبردی سازمان صداوسیما است که در جایگاه‌های مجری طرح نظام جامع ارزیابی تولیدات صداوسیما، مدیریت مرکز افکارسنجی سازمان، مدیرکل ارزیابی برنامه‌های تولیدی سیما و مؤسس قرارگاه رسانه سازمان صداوسیما به عنوان یک ساختار فرهنگی ‌اجتماعی پویا و نویدبخش تحول رادیو و تلویزیون حضور داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *