18:19

16 خرداد، سالروز در گذشت نادرابراهیمی داستان‌نویس معاصر ایرانی است و رادیو ایران به همین مناسبت «مستند ایران» را با نگاهی به زندگی «نادر ابراهیمی» تقدیم می کند.
به گزارش شبکه رادیویی ایران، «نادر ابراهیمی» علاوه بر نوشتن رمان و داستان کوتاه، در زمینه‌های فیلم‌سازی، ترانه‌سرایی، ترجمه، و روزنامه‌نگاری نیز فعالیت کرده‌است.
وحید بیات تهیه کننده مستند «نادر ابراهیمی» بیان کرد: آثار او سرشار از سادگی و صمیمیت است و با نثری جذاب و پرشور به رشته‌ی تحریر درآمده است. آن‌ها که «یک عاشقانه آرام» و «بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم» را خوانده‌اند، می‌دانند که آثار این نویسنده سرشار از چنین جملات و تعبیرات زیبایی است که مدام می‌خواهی زیرشان خط بکشی یا روی برگه‌ی جداگانه بنویسی و به خاطر بسپاری.
وی ادامه داد: ابراهیمی در زمینه‌ی ادبیات کودکان، جایزه‌ی نخست براتیسلاوا، جایزه‌ی نخست تعلیم و تربیت یونسکو، جایزه‌ی کتاب برگزیده‌ سال ایران و چندین جایزه‌ی دیگر را هم دریافت کرده است. او هم‌چنین عنوان «نویسنده‌ برگزیده‌ی ادبیات داستانی ۲۰ سال بعد از انقلاب» را به‌خاطر داستان بلند و هفت‌جلدی «آتش بدون دود» به‌دست آورده است.
بیات تصریح کرد: «نادرابراهیمی» چندین فیلم مستند و سینمایی و هم‌چنین دو مجموعه‌ی تلویزیونی را نوشته و کارگردانی کرده، و آهنگ‌ها و ترانه‌هایی برای آن‌ها ساخته است.
و سرانجام در در سن ۷۲ سالگی پس از چندین سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری بعد از ظهر پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۷ درگذشت. ولی برای همیشه در ذهن و قلب مخاطبانش زنده ماند.
«مستند ایران» سه شنبه 16 خرداد ساعت 22:00 به تیهه کنندگی وحید بیات و روایتگری حسن همایی از رادیو ایران پخش می شود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *