10:37

سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر از امروز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه با اجرای ۲ کنسرت پاپ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.
به گزارش ایرنا، سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر از امروز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه با اجرای علی زندوکیلی و میثم ابراهیمی در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار می کند و تا روز جمعه ۲۹ بهمن ماه ادامه دارد.
این کنسرت ها در حالی برگزار می شوند که با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا فقط در ۳۰ درصد ظرفیت ها امکان حضور علاقه مندان وجود دارد. در طول روزهای برگزاری جشنواره موسیقی فجر، ۶۹ اجرا از ۶۳ گروه در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین الملل، ارکسترال، پاپ، تلفیقی و بانوان به اجرای هنرمندی می پردازند.
همچنین تالار وحدت، تالار رودکی، سالن دهلوی، فرهنگسرای نیاوران، فرهنگسرای ارسباران و سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی میزبان اجراهای جشنواره هستند.

آغاز بلیت فروشی ها
بلیت فروشی اجراهای صحنه ای جشنواره موسیقی فجر از چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه در سایت هنر تیکت عنوان سامانه بلیت فروشی آغاز شد. به فاصله گذشته چند روز، بلیط های کنسرت های پاپ و اجراهای بخش بانوان نشان دادند که مخاطبن بیشتری در زمینه بلیط فروشی دارند.

جشنواره موسیقی چند هنرمند دارد؟
این رویداد بزرگ موسیقایی کشور از شنبه ۲۳ بهمن ماه با هزار و ۶۹۰ هنرمند در قالب ۱۷۰ اجرای موسیقی در ابعاد وسیعتری برگزار می شود.
امیرعباس ستایشگر، عضو هیأت انتخاب جشنواره موسیقی فجر پیش از این به رسانه ها اعلام کرد که در تقسیم بندی ژانر، ۶ اجرای ارکسترال، ۱۷ اجرای موسیقی دستگاهی، ۱۴ اجرا موسیقی نواحی، سه اجرا موسیقی بانوان، چهار اجرا در حوزه بین الملل، هفت اجرای موسیقی کلاسیک غربی، ۱۶ اجرای پاپ و مردمی همچنین ۲ اجرای موسیقی تلفیقی، مربوط جدول اصلی اجراهای استان تهران می شوند.
ستایشگر ادامه داد: ۱۴۶ اثر برای اجرا در بخش غیر رقابتی جشنواره موسیقی فجر شرکت کرده بودند. در این میان، ۱۸ گروه از فراخوان و ۳۵ گروه دعوت شده از سوی هیأت انتخاب حضور دارند. علاوه بر این، ۱۶ اجرا در بخش پاپ و مردمی به روی صحنه می روند. به طور کلی، گروه های موسیقی در پنج روز و ۶ سالن به اجرای صحنه ای می پردازند.

آمار هنرمندان تهرانیِ جشنواره موسیقی فجر
به گفته وی، در روزهای برگزاری جشنواره موسیقی فجر، آمار حضور هنرمندان در تهران حاکی از آن است که ۸۱۵ هنرمند به اجرا می پردازند، از این تعداد، ۵۷۰ هنرمند مرد و ۲۴۵ هنرمند زن در بخش نوازندگی و خوانندگی در جدول حضور دارند.

جشنواره موسیقی به ۱۱ استان کشور رفت
عضو هیأت انتخاب سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر با اشاره به برگزاری این رویداد در ۱۱ استان کشور، خاطرنشان کرد: جشنواره موسیقی فجر در ۱۱ استان کشور برگزار می شود. در این میان، ۱۶ اجرا در کردستان، ۱۳ اجرا در جنوب کرمان، ۱۰ اجرا در منطقه آزاد اروند، ۱۰ اجرا در ایلام، ۱۰ اجرا در کهگیلویه و بویر احمد، ۶ اجرا در بوشهر، سه اجرا در چهارمحال و بختیاری، ۱۱ اجرا در آذربایجان شرقی، سه اجرا در سیستان و بلوچستان، چهار اجرا در زنجان و ۹ اجرا در سمنان به روی صحنه می روند که در کل شامل ۹۵ اجرا می شود.
ستایشگر آمار کلی هنرمندان جشنواره موسیقی فجر در ۱۱ استان کشور را ۷۰۵ نفر اعلام کرد که از این تعداد، ۵۶۴ نفر مرد و ۱۴۱ نفر زن هستند.

آمار کلی هنرمندان جشنواره موسیقی فجر
وی خاطرنشان کرد: آمار سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر حاکی از آن است که این جشنواره با هزار و ۶۹۰ هنرمند (شامل هزار و ۳۰۴ مرد و ۳۸۶ زن) در قالب ۱۷۰ اجرای موسیقی در تهران و ۱۱ استان کشور اجراهای صحنه ای خود را به روی سِن می برند.
در کنار برگزاری کنسرت های موسیقی، نشست‌های بخش پژوهش سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر هم در روزهای ۲۲ تا ۲۵ بهمن ماه با حضور پیشکسوتان این عرصه برگزار می شود.

اجرای بخش بین الملل جشنواره موسیقی فجر
در بخش اجراهای بین‌الملل سی‌ و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، هنرمندانی از ایتالیا، مصر، افغانستان، هلند و مقدونیه برای علاقه‌مندان ایرانی به اجرای موسیقی می‌پردازند.
اجرای جیووانی گوئیدی، نوازنده مشهور ایتالیایی، محمد ابوذکری، نوازنده سرشناس مصری، نیکولاس فن پوکه، پیانیست شناخته شده اهل هلند، ارسو کازیموف، نوازنده کوبه‌ای اهل مقدونیه، قوالی نجم الدین شامل جواد تابش،آصف حبیبی، عبدالقادر عزیزی، عبدالخالق عزیزی، غلام سخی رسولی، هوشنگ جاوید و نعمت الله حسین زاده در بخش بین الملل جشنواره موسیقی فجر انجام می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *