10:24

به گزارش رسیده، رادیو ایران در تازه ترین اقدام رسانه ای و فرهنگی، تولید مستندهای پرتره (چهره) را در دستور کار خود قرار داده است، گروه فرهنگ و ادب این شبکه علاوه بر ساخت مستندهای کوتاه “نگین” اقدام به تولید مجموعه ای مستند از چهره های فرهنگی هنری و نخبگان برجسته کشور که کمتر نامی از برخی از آنها به میان می آید کرده است این مستندها در حداکثر سی دقیقه ساخته می شوند و بزرگان معاصر کشور را در بر می‌گیرند.
جدیدترین مستند از این مجموعه، مستند «نقاش شاعر» است که به زندگی محمد ابراهیم جعفری نقاش، استاد دانشگاه و شاعر بروجردی می‌پردازد‌، این هنرمند شوریده آثار پر شماری را در حوزه ی نقاشی آفرید و دستی هم در شعر و ترانه داشت.
خوانش های شورانگیز او دل‌های بسیاری را رام و آرام کرده است، جعفری دوبیتی هایی را هم به لهجه بروجردی سروده و به خوانندگان داده است.
این مستند با تهیه کنندگی عبدااله علایی و نویسندگی شهاب گودرزی ساخته شده و از صدای شاعر و همچنین استادان و هنرمندان بهره گرفته شده است . ازمستند های دیگری که در مجموعه «ژرفا» ساخته شده می توان به مستند های دهخدا و حسان اشاره کردکه از رادیو ایران پخش شده است.
درباره نخبگان و شخصیت هایی همچون دکتر سیدجعفر شهیدی، بهمن سرکاراتی، محمود کیانوش، دکتر محمد علی موحد، مهرداد اوستا، نیما یوشیج، آیت الله کمالوند و عبدالله الفت مستندهایی ساخته شده و بزودی از رادیو ایران پخش خواهد شد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *