دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از تولید فیلم سینمایی «ماه‌نشان» با موضوع وحدت شیعه و سنی خبر داد.
حجت الاسلام حمید شهریاری درباره فیلم های تولیدشده با موضوع وحدت اسلامی به ایرنا گفت: طی دو سال گذشته تلاش بسیاری کردیم و با عمده ترین کارگردان ها و فیلمنامه نویس ها تماس گرفتیم. قرار است یک فیلم در این زمینه ساخته شود و خوشبختانه موفق شدیم فیلمنامه‌ای با نام ماه نشان را طراحی کنیم که بهروز شعیبی کارگردانی آن را به عهده دارد و رضا میرکریمی نویسنده و تهیه کننده آن است. امیدواریم این فیلم به جشنواره فیلم فجر برسد. یکی از توفیقاتی است که دوستان ما که علاقه مند به این حوزه بودند داشتند و انجام خواهد شد.
وی افزود: مستندهای کوتاه بسیاری با موضوع وحدت داشتیم ولی به یاد ندارم که تاکنون فیلم سینمایی تولید شده باشد. البته به صورت متفرقه و غیرسازماندهی شده فیلم هایی در این رابطه در طول انقلاب ساخته شده و اثرهای مثبتی داشته با این حال تلاش می کنیم که به وجه احسنت ارتقاء و افزایش دهیم.
شهریاری درباره ساخت فیلم های مستند در استان ها گفت: از آنجا که استان ها مرکز حضور قومیت ها و مذاهب مختلف هستند، زمینه برای ساخت فیلم و مستند در آنجا بیشتر است تا مرکز و امیدوارم تمام سازمان ها دست به دست هم دهند تا بتوانیم مستندهای بهتری را تهیه کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *