14:23

نسخه صوتی رمان‌های جنایی خالق «هری‌پاتر»، با استقبال بی‌نظیر از سوی خوانندگان انگلیسی روبه‌رو شد و رکورد شکست.
به گزارش ایرنا به نقل از مجله بوک سلر، مجموعه رمان‌های جنایی کورمورن استرایک (Cormoran Strike) که جی. کی. رولینگ نویسنده معروف انگلیسی در یک دهه گذشته با نام مستعار رابرت گالبریث منتشر کرده است، رکورد استقبال خوانندگان از نسخه صوتی کتابهای نشر لیتل، براون را شکست.
نسخه صوتی هر کدام از کتاب‌های این مجموعه ۵ جلدی تاکنون بالای ۱۰۰ هزار بار در انگلیس دانلود شده است؛ آماری که تاکنون هیچکدام از سری کتابهای انتشارات لیتل، براون موفق به کسب آن نشده بودند. تاکنون در مجموع بیش از ۶۰۰ هزار نسخه صوتی از رمان‌های کورمورن استرایک به فروش رسیده است.
هر پنج کتاب صوتی با صدای رابرت گلینستر (Robert Glenister) هنرپیشه ۶۱ ساله انگلیسی روایت می‌شود که در اقتباس تلویزیونی بی‌بی‌سی از چهارمین جلد این مجموعه یعنی سفیدی مرگبار بازی کرده بود.
گلینستر می‌گوید: از این که در چند سال گذشته نسخه صوتی این کتابهای خارق‌العاده به این حجم از محبوبیت رسیده‌اند، هیجان زده‌ام. خواندن این کتابها لذتبخش است و از این که از من خواسته شده آنها را روایت کنم، به خودم می‌بالم.
پنجمین کتاب از این مجموعه که خون آشفته (Troubled Blood) نام دارد و سپتامبر سال ۲۰۲۰ با جلد گالینگور به بازار آمد، در بین دیگر کتابهای این مجموعه رکورد بالاترین پیش سفارش نسخه صوتی را در اختیار دارد.
مجموعه رمان‌های کورمون استرایک روایتگر ماجراهای یک کهنه سرباز انگلیسی است که در جنگ افغانستان یک پای خود را از دست داده و حالا همراه دستیارش، رابین، به عنوان یک کارآگاه خصوصی فعالیت می‌کند. پنج جلد این مجموعه به ترتیب عبارتند از: آوای فاخته (۲۰۱۳)، کرم ابریشم (۲۰۱۴)، ردپای شیطان (۲۰۱۵)، سفیدی مرگبار (۲۰۱۸) و خون آشفته (۲۰۲۰). ترجمه فارسی چهار قسمت اول این مجموعه با برگردان ویدا اسلامیه توسط انتشارات کتابسرای تندیس چاپ و روانه بازار کتاب شده‌اند.
نسخه جلد کاغذی رمان خون آشفته در ماه جاری میلادی منتشر خواهد شد. این رمان جایزه بهترین کتاب جنایی و مهیج انگلیس در سال ۲۰۲۱ را از آن خود کرد و در حال حاضر در بین نامزدهای نهایی دو جایزه انجمن نویسندگان آثار جنایی حضور دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *