12:56

بانی‌فیلم: شوک اعلام خبر حمله روسیه به اوکراین و تردیدها نسبت به نتایج رنج‌آور و خونبار حمله نظامی، اگرچه به گفته طرف‌های درگیر به ویژه روسیه، گذراست اما خط و نشان کشیدن قدرت‌های نظامی و چنگ و دندان نشان دادن‌های ابرقدرت‌ها به یکدیگر، آینده روشنی را برای این حمله نظامی به اوکراین متصور نمی‌سازد. این تهاجم نظامی، موضوع درخواست آنتونیو گوترش از ولادیمیر پوتین هم بوده که به نام «انسانیت» از رییس جمهور روسیه خواسته نیروهای روس را از اوکراین خارج کند.
صرف‌نظر از این مسایل و قرار گرفتن خبر این تهاجم نظامی در صدر اخبار رسانه‌ها، نشریه اکونومیست با انتشار کاریکاتوری نسبت به عواقب این حمله نظامی هشدار داده است؛ کاریکاتوری که به وضوح نشان می‌دهد سلاح کمری روسیه در حمله به اوکراین تنها یک فشنگ دارد که اشاره‌ای‌ست به بازی خطرناک “رولت روسی” و فرصت‌سوزی‌ها و از بین رفتن شرایط برای روسیه.
اکونومیست تیتر «رولت روسی؛ جنگ در اوکراین می‌تواند پیامدهای جهانی داشته باشد» در ادامه نوشته:
«به تازگی اعلام کردیم که تهاجم کامل روسیه به اوکراین، بزرگترین جنگ اروپا از دهه 1940 و اولین سرنگونی یک دولت اروپایی منتخب مردم و دموکراتیک توسط یک مهاجم خارجی از آغاز جنگ جهانی دوم خواهد بود.»
پیش‌بینی اکونومیست در مورد حمله روس‌ها به اوکراین این است که: «روس‌ها نه تنها متحمل تلفات می‌شوند، به‌ویژه در طی یک شورش طولانی‌مدت، بلکه باعث مرگ اوکراینی‌های زیادی خواهند شد که به عنوان هموطنان اسلاو آنها، با بسیاری‌شان روابط خانوادگی هم دارند.»
اکونومیست در ادامه مطلب خود نوشته: «روسیه همچنان از تحریم‌های سنگین رنج می‌برد، در حالی که شهروندان معمولی این کشور در هفت سال گذشته از استانداردهای زندگی پایین‌تر رنج می‌برند. درد و رنج انسانی، شوک اقتصادی و تغییر وضعیت ژئوپلیتیکی می‌تواند از تبعات این بحران باشد…»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *