17:12

با نمایش اغلب فیلم‌های مهم جشنواره ونیز، روزهای پایانی این رویداد، به زمانی برای نمایش فیلم‌های کمتر مطرح، تبدیل شده است. البته این روزهای پایانی برای سینمادوستان ایرانی، به دلیل نمایش ۴ اثر از کشورمان، بسیار موردتوجه است.
به گزارش ایرنا از جشنواره ونیز، هفتمین روز این جشنواره، با درام رازآلود دختر ابدی آغاز می‌شود. جوانا هاگ که پس از درام تحسین‌شده سوغاتی، عادت دارد فیلم‌هایش را به شکلی غیرمنتظره و به دور از جریان رسانه‌ای بسازد، این‌بار هم با دختر ابدی، مخاطبان سینمای خود را غافلگیر کرده است.
البته که تمام پشتوانه این فیلم، اعتبار نام کارگردان و البته سوژه وسوسه‌کننده‌اش است که طی آن، زنی میان‌سال به همراه مادر پیرش به خانه قدیمی‌شان بازمی‌گردند و با اسرار عجیبی مواجه می‌شوند.
بنشی‌های اینیشرین، دیگر فیلم بخش مسابقه است که در این روز نمایش داده می‌شود. نام مارتین مک‌دونا کافی است تا علاقمندان به سینما و دوستداران کمدی سیاه، منتظر تماشای این فیلم باشند.
اما آنچه بیش از هر چیزی برای طرفداران مک‌دونا، جالب توجه است، استفاده از زوج فیلم محبوب بروژ یعنی کالین فرل و برندن گلیسون است. فیلمی که قرار است فارغ از این اتفاق، بزرگ‌ترین اثر بصری این کارگردان نیز باشد.
مک‌دونا، برای مرتبه دوم است که در ونیز حضور می‌یابد. این کارگردان که برای نخستین‌بار، موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه برای سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری شده بود، حالا با این فیلم، درصدد به جریان انداختن اتفاق‌ها و افتخارآفرینی‌های بزرگ‌تر در ونیز و البته فصل جوایز است.
جیانی آملیو؛ کارگردان سرشناس ایتالیایی، با ارباب مورچه‌ها، هفتمین حضور خود در جشنواره ونیز را تجربه می‌کند. تنها فیلم تماما ایتالیایی جشنواره که درصدد تکرار تجربه دریافت شیر طلایی برای آملیو، پس از ۲۴ سال است.
ارباب مورچه‌ها، فیلمی بیوگرافی است که بخش‌هایی از زندگی آلدو بریبنتی؛ شاعر، نمایشنامه‌نویس و کارگردان ایتالیایی را به تصویر کشیده است. نام آملیو، هویت تماما ایتالیایی فیلم و سوژه‌ای که بسیاری از شهروندان ایتالیایی به دلیل سیاست مطرود دهه‌های قبلی این کشور، بسیار به آن علاقمند هستند، ازجمله عواملی است که سبب می‌شود تا ارباب مورچه‌ها، به یکی از بخت‌های خوب این دوره برای کسب افتخار باشد.
طی امروز، بی‌رویا نیز آغازگر نمایش آثار ایرانی در جشنواره ونیز خواهد بود. فیلمی که در بخش افق‌ها حضور دارد. نخستین رونمایی از این فیلم در جشنواره سال گذشته فجر بود که توانست نظرات مثبتی را دریافت کند.
هفتادونهمین دوره جشنواره ونیز، تا روز ۱۹ شهریور ادامه دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *