اظهارات مدیرکل نظارت از تحریم کنندگان جشنواره

19:22

بانی‌فیلم: این حرف‌های مجتبی امینی در مقام دبیر این دوره فجر است که امروز در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها در مورد مشکلات معرفی نشدن اسامی داوران جشنواره امسال گفته بود: هیأت داوران مشغول کار هستند و کارها را بازبینی می‌کنند. ما تنها در زمان‌بندی اعلام اسامی مدیریت رسانه‌ای کرده‌ایم و قصد داریم در موعد مقرر اسامی را اعلام کنیم تا به دوستان‌مان در حوزه فرهنگ و هنر فشاری وارد نشود…
اما نارضایتی و اخطار مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی که امروز در یادداشتی خطابش با کسانی بود که او آنها را تحریم‌کنندگان جشنواره چهل و یکم فجر نامید، حکایت از شرایط دشوار برای مدیران سینمایی ارشاد دارد.
به نظر می‌رسد با وجود به نیمه رسیدن جشنواره امسال، این شرایط دشوار همچنان برای برگزارکنندگان جشنواره، در وضعیتی دشوار و سخت بسر می‌برند.
بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان سینمایی، روح اله سهرابی امروز در یادداشتی نسبت به تحریم کنندگان جشنواره فیلم فجر واکنش نشان داد.
او در یادداشت خود در خصوص تحریم چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر نوشت:
تحریم یعنی مبارزه نرم!
گویا تعدادی اندک از سینماگران فرصت جشنواره را مغتنم شمرده و با بهره‌جویی از آن وارد ژست تحریم و به عبارت بهتر ، مبارزه نرم شده‌اند!
این رویکرد چنانچه انتخاب از روی اختیار باشد به خودی خود بلااشکال است اما ناگزیر ملاحظات و قواعد بعدی را به‌دنبال خواهد داشت!
اصلی‌ترین ملاحظه و قاعده این تحریم و مبارزه آن است که مادامی که جمهوری اسلامی برقرار و چراغ سینمایش روشن است و جشنواره فیلم فجر در دایره فرهنگی و هنری‌اش برگزار می‌شود نه باید فیلمی بسازند یا بازی کنند و نه در جشنواره‌ای شرکت کنند. یکی از بارزترین وجوه رسانه‌های فراگیر امروز، تاریخ‌نگاری آنهاست. رسانه‌ها ثبت و ضبط می‌کنند و برای مردم به یادگار می‌سپارند. انگشت شمار اسم‌هایی که به‌ عنوان تحریم‌کنندگان سینما و جشنواره فیلم فجر اعلام موضع کردند به یاد داشته باشند که نامشان در حافظه جمعی و فردی مردم این سرزمین حک خواهد شد تا گذر زمان سنگ محکی باشد برای سنجش عیار ادعایشان!
چنین مبارزانی چنانچه به راهی که در پیش گرفته‌اند معتقد و به عهد خود پایبند باشند لاجرم باید بر سر این تصمیم باقی بمانند و مادامی که نظام جمهوری اسلامی برقرار است از هرگونه حضور در شئون مختلف سینمای ایران اعم از پشت دوربین ، جلوی دوربین ، پس تولید و غیره خودداری کنند . مردم منتظر روزها و ماه‌ها و سال‌های پیش‌رو هستند تا این ادعای بزرگ را راستی آزمایی کنند! علیرغم اینکه تحریم چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر شکست سختی خورد اما از این پس همه ما نظاره‌گرِ رفتار آنانی هستیم که بر طبل این مبارزه کوبیدند !

1 دیدگاه

  • دائم می گویند جشنواره از سالهای گذشته اش پرشورتر واعجازانگیزتر است.خوب خداروشکر !پس اینهمه عصبانیت برای چیست ؟دیشب طالبی در برنامه هفت هرچه توهین آبرومندانه بود به اهالی سینما گفت.فقط آمده بود آنچه که در گلویش گیر کرده ، بگوید وبرود. از سینما که چیزی نگفت .امروز هم این آقا خط ونشان می کشد.واقعا این عصبانیت برای چیست؟هرچی که می خواهید می گوئید در تلویزیون ،رادیو ،روزنامه ها.همه امکانات هم دست شماست .پول که دارید چند تا سایت وکانال و..از این رسانه ها باز کنید ومثل طالبی وبهروز کانادایی فحش بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *