19:10

جشنواره فیلم سارایوو اعلام کرد در بیست و هشتمین دوره برگزاری‌اش، جایزه قلب افتخاری خود را به روبن اوستلوند اهدا و جشنواره را با فیلم او آغاز می‌کند.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم سارایوو ۲۰۲۲ با اهدای جایزه قلب افتخاری خود از روبن اوستلوند کارگردان سازنده «مثلث غم» تجلیل می‌کند.
این کارگردان سوئدی که امسال برای «مثلث غم» برنده جایزه کن شد، با اولین فیلمی که به زبان انگلیسی ساخت تشویق‌های جدی و ۸ دقیقه‌ای جشنواره کن را از آن خود کرد. این فیلم یک طنز اجتماعی برانگیزاننده با بازی هریس دیکنسون در نقش یک مدل مرد است که از سرمایه‌داری کنترل نشده در این صنعت سود می‌برد.
قلب افتخاری جشنواره سارایوو در مراسم افتتاحیه این رویداد که ۱۲ آگوست برگزار می‌شود به اوستلوند اهدا می‌شود و پس از آن جدیدترین فیلم وی به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره به نمایش درمی‌آید.
هفته پیش این جشنواره اعلام کرده بود جایزه قلب افتخاری خود را به پل شریدر کارگردان و فیلمنامه‌نویس آمریکایی اهدا خواهد کرد. به این ترتیب امسال ۲ برنده قلب افتخاری سارایوو وجود خواهد داشت.
اوستلوند با اولین فیلم بلندش با عنوان «مونگلویید گیتار» که سال ۲۰۰۵ در جشنواره مسکو جایزه فیپرشی را برد، شناخته شد. وی سال ۲۰۰۸ در بخش نوعی نگاه جشنواره کن حضور داشت و سال ۲۰۱۴ جایزه همین بخش را برای «فورس ماژور» از آن خود کرد و سال ۲۰۱۷ نیز با «میدان» طنزی درباره دنیای هنر برنده نخل طلای کن شد.
این کارگردان آخرین بار سال ۲۰۱۹ به عنوان رییس هیات داوران بخش رقابتی اصلی در جشنواره سارایوو حضور داشت.
پس از ۲ دوره تاثیرپذیری از پاندمی در جشنواره سارایوو، امسال این رویداد سینمایی به عنوان یک رویداد مهم سینمایی در بالکان از ۱۲ تا ۱۹ آگوست (۲۱ تا ۲۸ مرداد) برگزار می‌شود و انتظار می‌رود در حد و اندازه‌های پیش از پاندمی و با ظرفیت کامل کار کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *