12:02

سریال «آلنده، هزار روز» دربرگیرنده ۳ سال آخر زندگی سالوادور آلنده رییس جمهوری شیلی توسط شیلی، اسپانیا و آرژانتین تولید می‌شود.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، یک مینی سریال درام تاریخی درباره ۳ سال آخر زندگی سالوادور آلنده رییس جمهوری شیلی در پنجاهمین سالگرد کودتای پینوشه ساخته می‌شود.
آلفردو کاسترو از معتبرترین بازیگران آمریکای لاتین و بازیگر ثابت فیلم‌های پابلو لارین از جمله فیلم‌های «کارناوال» و «اِل کلاب»، بازیگر این مینی سریال در نقش آلنده خواهد بود. بنجامین ویکونا بازیگر «محاصره‌شده» و «بسته‌شده» نیز نقش فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا را بازی می‌کند.
این مینی سریال در ۴ اپیزود ۵۵ دقیقه‌ای ساخته و همه فیلمبرداری این درام داستانی در شیلی انجام می‌شود. کار فیلمبرداری از ۱۵ ماه می به مدت ۲ ماه به کارگردانی نیکلاس آکونا کارگردان «محاصره‌شده» و «اینس از روح من» انجام می‌شود.
شبکه تلویزیونی عمومی شیلی TVN، گروه ملی اسپانیایی RTVE و کانال ۹ آرژانتین از این پروژه حمایت می‌کنند.
بخش اسپانیایی تامین مالی و بازیگران و بخش آرژانتین تامین نیرو، خدمات و تامین مالی را بر عهده دارند.
فیلمنامه این سریال را کارلا استگنو، کریستین خیمنز، پاکو متئو و پابلو مانزی نوشته‌اند. «آلنده، هزار روز» ۳ سال از زندگی رییس جمهور شیلی و تجربه وی در دولت حزب مردمی را از زاویه دید مانوئل رویز، یک اسپانیایی ۲۵ ساله که مشاور نزدیک رییس جمهوری می‌شود تصویر می‌کند.
روئیز که شخصیتی تخیلی است، از خوان گارس، وکیل و دانشمند سیاسی اسپانیایی الهام گرفته شده و پابلو کاپوز متولد بارسلون نقش وی را ایفا می‌کند.
آلنده در کودتای ۱۱ سپتامبر ۱۹۷۳ ژنرال آگوستو پینوشه، که نیروهایش مقر دولت شیلی را در کاخ لاموندا گلوله باران کردند، کشته شد.
در این سریال روئیز، آلنده را تا کاخ همراهی می‌کند و برای هر چیزی آماده است، اما دقایقی قبل از بمباران، آلنده به او می‌گوید که باید زنده بماند تا آنچه در شیلی دیده را به دنیا بگوید.
لئونورا گونزالس مجری سریال گفت: آلنده بیشتر به خاطر تصمیم سیاسی خود برای ماندن در لاموندا در حالی که کاخ دولتی توسط نیروهای مسلحی که باید از قانون اساسی شیلی محافظت می‌کردند بمباران می‌شد، به یاد آورده می‌شود. نام او روی میدان‌ها، خیابان‌ها، مدرسه‌ها و بیمارستان‌های بسیاری از کشورهای جهان گذاشته شده است؛ اما ما می‌خواهیم جلوتر برویم تا رییس‌جمهوری را در پیچیدگی‌ها، شاهکارها، مشکلات و تضادهایش نشان دهیم تا مخاطب بتواند با آلنده و شخصیت‌هایی که او را همراهی می‌کنند سفر کند، احساساتی شود و با آنها رنج بکشد.
وی افزود: در نهایت می‌خواهیم داستان سیاستمداری را تعریف کنیم که در شرایط جنگ سرد، فکر می‌کرد می‌توان یک پروژه تحول اجتماعی و اقتصادی منحصربه‌فرد را به واقعیت تبدیل کرد، بدون اینکه خود را با یکی از این دو قدرت بزرگ جهانی هماهنگ کند.
این سریال در پنجاهمین سالگرد کودتا و در همان روزهای تاریخی توسط کانال‌های TVN، RTVE و کانال ۹ پخش خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *