18:57

عاشقانه‌های موسیقیایی یک آهنگساز جوان در آلبومی با عنوان «عاشقانه صبح پاییزی» به‌صورت دو روایت مستقل منتشر شد.
به گزارش ایرنا، روایتگری‌های عاشقانه امین جهانگیری نوازنده سنتور در آلبومی با عنوان عاشقانه صبح پاییزی در دسترس عموم قرار گرفت.
این هنرمند پیش‌تر در آثاری نظیر حجاب چهره جان به همراه گروه ژاو اثر هوشنگ کامکار به خوانندگی صبا کامکار و آلبوم جهان گذاران به آهنگسازی پشنگ کامکار و خوانندگی سالار عقیلی به عنوان نوازنده سنتور حضور داشته است.
جهانگیری که با عاشقانه صبح پاییزی، اولین آلبوم خود را روانه بازار کرده است در گفت و گویی با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: آلبوم عاشقانه صبح پاییزی دو قطعه بلند در خود دارد که هر کدام روایتگر داستانی مستقل هستند که این مستقل اما دنباله دار بودن یکی از ویژگی‌های این آلبوم است.
این هنرمند افزود:‌ در قسمت‌های کوتاهی از آهنگسازی این مجموعه، از ملودی‌های محلی یا ملودی آشنای آهنگسازان با بیانی متفاوت استفاده شده. حدود ده دقیقه از این آلبوم با حس و حال موسیقی مناطق جنوب کشور نظیر استان بوشهر و استان هرمزگان آهنگسازی شده و برای این آلبوم داوود شیرازی ساز سنتور ویژه‌ای از نظر کیفیت صدا و نگهداشتن کوک برای این آلبوم ساخته است.

وی در خصوص این آلبوم گفت: آهنگسازی این مجموعه، داستان عاشقانه بلندی است که یک قسمت ۱۶ دقیقه ای و یک قسمت ۱۹ دقیقه‌ای دارد. در آهنگسازی این مجموعه هدف اصلی پیشبرد داستان به بهترین حالت ممکن بوده و به همین دلیل گاهی از ملودی‌های محلی یا ملودی آشنای آهنگسازان نیز استفاده شده است.
جهانگیری ادامه داد: در خصوص تکنیک نوازندگی در این اثر باید گفت که با توجه به محتوا و در تاکید بر آن تکنیک‌ها انتخاب شده و تکنیک در خدمت موسیقی بوده نه برای نمایش دادن تکنیک‌های نوازندگی خودم. اما بخشی‌هایی هستند که ساده به نظر می‌رسند اما واقعا اجرایش نوزانده را دچار چالش می‌کند.
وی افزود:‌ سعی کردم این آلبوم اثری باشد برای سلیقه‌های گوناگون شنیداری، پس تلاش کردم نوعی اعتدال را رعایت کنم تا شنونده‌های همیشگی این سبک و مخاطبین سبک‌های دیگر موسیقی هر دو از این آلبوم لذت ببرند.
این هنرمند ادامه داد آنچه در این آلبوم شنیده می‌شود شامل دو روایت مستقل اما همگون است که بدون انقطاع ادامه پیدا می‌کند و در ایران چنین اثری نمونه‌های کمی از جهت نگاه روایتگری دارد.
این هنرمند افزود: در روایت اول این آلبوم امید، هستی، هستی بخش و بالای بلند، معشوق، شَروِه پایان یک رویا در فاصله‌‍های زمانی مشخص گنجانده شده است و در روایت دوم نیز غم دل، انتظار،‌ امید، ای یار و عاشقانه صبح پاییزی را خواهیم شنید.
فرزان روزبهانی در استودیو تم صدابرداری این آلبوم را انجام داده و میکس و مسترینگ توسط سروش کمالیان صورت گرفته است و نشر آن توسط شرکت فرهنگی- هنری شهنواز صورت گرفته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *