1:03

اثر جدید خالق دنیای فانتزی «هری‌پاتر» صدرنشین فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های انگلیس شد.
به گزارش ایرنا به نقل از مجله بوک سلر، رمان خوک کریسمس (Christmas Pig) نوشته جی. کی. رولینگ در اولین هفته انتشار ۶۰ هزار و ۱۰ نسخه فروش کرد و در صدر فهرست ۵۰ کتاب پرفروش انگلیس ایستاد. این کتاب شانزدهمین اثر از رولینگ است که جایگاه نخست این فهرست را از آن خود می‌کند و از سال ۱۹۹۸ تاکنون هشتادوپنجمین هفته ایست که این نویسنده مشهور در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌هاست.
خوک کریسمس یک کتاب کودک با شخصیت‌های جدید است که داستان پسر بچه‌ای به نام جک و عروسک گمشده‌اش را روایت می‌کند. این کتاب ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر ۱۴۰۰) همزمان به زبان‌های مختلف در ۲۰ کشور جهان منتشر شد.
در بیانیه انتشارات اسکولاستیک درباره این کتاب آمده است: شب کریسمس شب معجزه است، شبی که همه‌چیز در آن جان می‌گیرند حتی اسباب‌بازی‌ها. عروسک جدید جک، خوک کریسمس، نیز یک نقشه جسورانه دارد: این دو در سفری جادویی به دنبال یک گمشده می‌روند تا بهترین دوست جک را نجات دهند.
جی. کی. رولینگ با مجموعه کتابهای هری‌پاتر به شهرت جهانی رسید اما پیش از آن نیز با نام مستعار رابرت گالبریت رمان‌های کارآگاهی می‌نوشت. این نویسنده ۵۵ ساله انگلیسی چندی پیش اولین کتاب خود در ژانر کودک را با عنوان ایکاباگ به صورت آنلاین و رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار داد. رولینگ نوشتن این کتاب را همزمان با تکمیل مجموعه هری‌پاتر آغاز کرد و تصمیم داشت آن را پس از انتشار هفتمین و آخرین کتاب از این مجموعه، روانه بازار کند. اما بعدها از تصمیم خود عقب‌نشینی کرد و پیش‌نویس این کتاب را برای نزدیک به یک دهه کنار گذاشت. نسخه کامل چاپی، الکترونیکی و صوتی ایکاباگ سرانجام ماه نوامبر (آبان-آذر) به زبان انگلیسی منتشر شد و رولینگ تمام سود حاصل از فروش این کتاب را به گروه‌هایی که از شیوع کرونا خسارت دیده‌اند، اهدا کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *