14:31

برندگان جایزه ملی حلقه منتقدان کتاب آمریکا اعلام شد و «آهنگ‌های عاشقانه دیو بویس» جایزه بهترین اثر داستانی را به خود اختصاص داد.
به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک تایمز، رمان «آهنگ‌های عاشقانه دابلیو. ئی. بی. دیو بویس» نوشته «آنوره فانون جفرز» که اثری حماسی درباره نژادپرستی، انعطاف‌پذیری و هویت است، جایزه بهترین اثر داستانی را از رویداد سالانه حلقه ملی منتقدان کتاب دریافت کرد.
«فانون جفرز» که استاد زبان انگلیسی در دانشگاه اوکلاهاما و نویسنده پنج مجموعه شعر است، یکی از برندگان جوایز حلقه ملی منتقدان کتاب آمریکا بود که به‌ دلیل همه‌گیری کرونا طی مراسمی مجازی موفق به کسب جایزه شد.
مجموعه داستان کوتاه نوشته «آنتونی ویزنا» با عنوان «بعد از مهمانی‌ها» که به زندگی آمریکایی‌های کامبوجیایی در کالیفرنیا می‌پردازد، برنده جایزه ملی حلقه منتقدان کتاب برای بهترین کتاب اول یک نویسنده شد و در سایر بخش‌ها «دایان سئوس» جایزه بخش شعر را برای مجموعه «فرانک: غزل» دریافت کرد، «ملیسا فبوس» برنده جایزه بهترین نقد ادبی برای «دخترانگی» شد و «جرمی آترتون لین» برای کتاب «چرا ما بیرون رفتیم» برنده بهترین اثر خودزندگی‌نامه شد. همچنین جایزه بهترین کتاب زندگی‌نامه هم به «ربکا دونر» برای «همه سختی‌های مکرر روزهای ما» رسید که روایتی است از داستان واقعی یک زن آمریکایی در قلب مقاومت آلمان در برابر هیتلر.
نخستین جایزه دستاورد «تونی موریسون» که در سال ۲۰۲۱ و برای قدردانی از نهادهایی که فرهنگ کتاب را شکل داده‌اند، اختصاص می‌یابد به بنیاد «Cave Canem» اعطا شد؛ مرکز نویسندگانی که به پرورش حرفه‌ای شاعران مشهور سیاه‌پوست کمک کرده است.
جایزه ملی حلقه منتقدان کتاب در کنار جوایز ملی کتاب آمریکا و جایزه پولیتزر، از معتبرترین جوایز ادبی در ایالات متحده هستند. حلقه ملی منتقدان کتاب که در سال ۱۹۷۴ تأسیس شد، متشکل از بیش از ۶۰۰ منتقد ادبی و ویراستار نقد کتاب از سراسر آمریکاست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *