16:14

با معرفی نامزدهای جوایز انجمن‌ کارگردان‌های آمریکا، ۵ کارگردان مرد با هم رقابت می‌کنند.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، بار دیگر در فهرست نامزدهای انجمن کارگردان‌های آمریکا (DGA) ۵ کارگردان مرد با هم رقابت می‌کنند.
در بخش اصلی فیلم سینمایی نامزدها عبارتند از: دنیل کوان و دنیل شاینرت برای «همه چیز همه‌جا یکباره»، تاد فیلد برای «تار»، جوزف کوشینسکی برای «تاپ گان: ماوریک»، مارتین مک دونا برای «اشباح اینیشرین» و استیون اسپیلبرگ برای «فابلمن‌ها».
با وجود اینکه فیلم‌های تحسین‌شده‌ای از کارگردان‌های زن مانند سارا پولی برای «زنان حرف می‌زنند» ، جینا پرینس-بایتوود برای «شاه زن»، چینونیه چوکو برای «تیل» و ماریا شریدر برای «او گفت» در میان فیلم‌ها امسال وجود داشتند اما از نظر رای‌دهندگان DGA شکست خوردند. گلدن گلوب نیز جایزه کارگردانی خود را دیروز به اسپیلبرگ داد و در فهرست نامزدهایش هیچ کارگردان زنی حضور نداشت.
شگفتی دیگر نبودن نام جیمز کامرون برای «آواتار: راه آب» و باز لورمن برای «الویس» در میان نامزدهاست.
سال پیش اسپیلبرگ با فیلم «داستان وست‌ساید» نامزد این جایزه بود و در کنار جین کمپیون برای «قدرت سگ»، کنت برانا برای «بلفاست»، دنی ویلنوو برای «تل‌ماسه» و پل توماس آندرسون برای «لیکوریش پیتزا» رقابت کرده بود و البته جین کمپیون برنده میدان بود.
با این حال در بخش کارگردانی اولین فیلم این امر جبران شد و شارلوت ولز با «افترسان»، آلیس دیوپ با «سن اومر»، آدری دیوان با «اتفاق»، جان پاتون فورد برای «امیلی جنایتکار» و آنتونتا آلامات کوسیجانوویچ برای «مورینا» نامزد شدند.
انجمن کارگردان‌ها پیشتر نامزدهای بخش تلویزیونی خود را معرفی کرده بود که «ایستگاه یازده» و «جداسازی» و «دیلی شو» از جمله این نامزدها بودند.
مراسم اهدای جوایز DGA امسال ۱۸ فوریه (۲۰ بهمن) در هتل بورلی هیلتون در بورلی هیلز برگزار می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *