14:14

مجموع کاربران فعال توییتردر سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل، ۱۱ درصد رشد کرد و به ۲۰۶ میلیون نفر رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، توییتر در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ فراتر از پیش‌بینی‌های وال استریت ظاهر شد و سریع‌ترین رشد درآمدی خود از سال ۲۰۱۴ تاکنون را تجربه کرد. آمار کاربران فعال این شبکه اجتماعی نیز در مقایسه با همین بازه در سال گذشته، ۱۱ درصد افزایش یافت و به ۲۰۶ میلیون نفر رسید.

البته همه رشد تعداد کاربران توییتر مربوط به خارج از مرزهای آمریکا است؛ متوسط تعداد کاربران آمریکایی فعال در این شبکه اجتماعی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ۳۷ میلیون نفر بود که در مقایسه با سه ماه اول سال قبل یک میلیون کاهش یافته است. این در حالی است که میانگین کاربران فعال بین‌المللی توییتر در سه ماه دوم سال ۲۰۲۱ از ۱۶۲ میلیون به ۱۶۹ میلیون نفر رسید و در مقایسه با سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ افزایشی ۱۹ میلیونی را تجربه کرد.

مجموع درآمد توییتر در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون دلار اعلام شد که نسبت به سال گذشته ۷۴ درصد افزایش یافته است. این درحالی است که کارشناسان وال‌استریت سقف این افزایش درآمد را یک میلیارد و ۷۰۰ هزار دلار برآورد کرده بودند.

شاید رمز موفقیت توییتر را بتوان در توجه مستمر متولیان این شبکه اجتماعی به نیازها و علایق کاربرانشان جست‌وجو کرد. در همین راستا، توییتر چندی پیش اعلام کرد قصد دارد پس از گذشت تنها هشت ماه از انتشار نسخه نهایی قابلیت Fleets، آن را به‌علت استقبال کم کاربران برای همیشه حذف کند.

توییتر برای افزایش بیشتر درآمد خود هم برنامه‌هایی در سر دارد و می‌خواهد با راه‌اندازی یک سرویس اشتراکی، در ازای پرداخت حق عضویت امکانات جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این سرویس توییتر آبی (Twitter Blue) نام دارد و حق عضویت در آن ماهانه ۲ دلار و ۹۹ سنت است. از امکانات ویژه این سرویس برای اعضا می‌توان به قابلیت ذخیره توییت‌ها و دسته بندی آن‌ها در کالکشن‌های شخصی‌سازی شده اشاره کرد. این امکان جدید، تعمیمی بر قابلیت بوک مارک توییتر است که در حال حاضر توییت‌های موردنظر کاربران عادی را به ترتیب زمان انتشار ذخیره می‌کند.

دسترسی به دکمه لغو ارسال توییت/ Undo از دیگر ویژگی‌های سرویس پولی توییتر است. این سرویس مثل نسخه مشابه خود در سرویس‌هایی چون Gmail عمل خواهد کرد و به کاربران اجازه می‌دهد چند ثانیه پس از کلیک روی گزینه ارسال، انتشار یک توییت را لغو کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *