20:18

رئیس سازمان سینمایی در سفر به بغداد با وزیر فرهنگ و ‌‌گردشگری عراق دیدار کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در ادامه سفر سه روزه خود به بغداد با حسن ناظم وزیر فرهنگ و ‌‌گردشگری عراق، عصر روز گذشته دیدار کرد.
در این دیدار، حسن ناظم وزیر فرهنگ و گردشگری عراق با اشاره به سفرش به تهران و دیدار با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: سفر ما در ایران سفری خاطره انگیز و به یادماندنی و استثنایی بود.
ناظم با اشاره به همکاری‌های مشترک ایران و عراق در عرصه‌های مختلف سینمایی و انتقال تجربه‌های سینمایی این دو کشور به یکدیگر، ادامه داد: خدا را شاکرم که سفر اخیر هیأت عراقی به تهران تشریفاتی نبود و در آن بر برنامه‌های متعددی توافق شد که بخشی از نتایج آن را امروز شاهد هستیم و آن هم حضور شما و هیات همراه و سینماگران ایرانی در بغداد است.
وزیر فرهنگ و گردشگری عراق، میزبانی ‌بغداد از هفته فیلم‌های سینمایی ایران با حضور کارشناسان و متخصصان و استقبال و انعکاس خوب آن در جهان را از دیگر دستاوردهای سفر همکاری با تهران خواند.
ناظم همچنین اظهار کرد: پیش بینی می‌شود با همکاری موثر ایران با عراق، فیلم سینمایی مشترکی علیه داعش ساخته شده و‌ درباره مبارزه با داعش با حضور عوامل ایرانی و عراقی به محصولات مشترکی دست یابیم.
وی افزود: امیدواریم ساخت این پروژه که قرار است ثبت و مستندی از مرحله مقابله با داعش در عراق به دور از تحریف‌های تاریخی است، از همین هفته فیلم آغاز شود.
وی ضمن تمجید از سینمای ایران تاکید کرد: امضای تفاهمنامه فیمابین کمک می‌کند تا شاهد انتقال خدمات و تجربه‌های فیلمسازان ایرانی و عراقی به دو کشور باشیم.
وی افزود: موضوعات بسیاری میان دو ملت ‌وجود دارد که پرداختن به آن‌ها باعث نزدیکی و دوستی بیش‌تر خواهد شد.
وزیر فرهنگ ‌‌گردشگری عراق با اشاره به نمایش فیلم «هناس» ادامه داد: باید خاطره شهیدان را همیشه بیاد داشته باشیم و سینما و تصویر می‌توانند این خاطرات را زنده نگه دارند.
در این دیدار محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی گفت: خوشبختانه به دلیل اشتراکات بسیاری که دو ملت ایران و عراق دارند، زمینه‌های همکاری و تعاملات خوبی در حال شکل گرفتن است و نمونه آن را امروز در هفته فیلم سینمایی ایران در قلب بغداد شاهد هستیم.
رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اهمیت گسترش تعاملات و مفاهمه های دو‌ ملت بر لزوم توسعه ساختارهای همکاری تاکید کرد و افزود: گفتگو و تبادل نظرهای خوبی صورت گرفته و دو‌ کشور می‌توانند در زمینه حضورهای جشنواره‌ای، تولیدات مشترک، عرضه خدمات آموزشی و اعزام استاد و پخش و عرضه محصولات سینمایی و تصویری همکاری گسترده‌ای داشته باشند.
وی با اشاره به ضرورت گسترش فیلمسازی در عراق به ماهیت و کارکرد ساختار آموزشی انجمن سینمای جوان در ایران پرداخت و بیان کرد: مدل آموزشی سینمای جوان می‌تواند الگوی مناسب و مطلوبی در زمینه آموزش فیلمسازی به جوانان و نوجوانان عراقی باشد.
خزاعی از آمادگی ایران برای میزبانی از گروه‌های جوان‌هنرجویی برای آموزش خبر داد و افزود: این الگویی مناسبی برای تربیت کیفی سینما در مقیاس وسیع است و انجمن سینمای جوانان ایران آمادگی ارائه خدمات در این زمینه را دارد.
رئیس سازمان سینمایی ضمن استقبال از تولیدات مشترک به موضوعاتی چون مقاومت در برابر داعش، حماسه راهپیمایی اربعین، عید غدیر خم، سلمان فارسی و … اشاره کرد و اظهار کرد: سینمای ایران به لحاظ صنعتی و فرهنگی جهش‌های قابل ملاحظه‌ای بعد از انقلاب اسلامی پیدا کرده و می‌توان با هم افزایی کشور عراق در کنار همکاری‌های جشنواره‌ای، تولیدات مشترک و بازار پخش مناسبی ایجاد کرد. در واقع سینما خاکریز اول جنگ رسانه‌ای امروز است.
گفتنی است، در این دیدار، حسین دارابی کارگردان فیلم سینمایی «هناس» و خانم ‌شهره پیرانی همسر شهید داریوش رضایی نژاد رئیس سازمان سینمایی را همراهی کردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *