10:21

سرپرست معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا خبر داد: دو نماینده از وزارت ارشاد در «شورای صدور مجوز تولید» و «شورای انتشار» سریال‌های نمایش خانگی دعوت شده اند.
محمدصادق افراسیابی ـ سرپرست معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا ـ در پاسخ به اینکه در مسیر تحول ساترا، نحوه تعامل این نهاد تنظیم‌گر با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چه صورتی خواهد بود؟ به ایسنا گفت: «یکی از مصادیق طرح تحول ساترا در حوزه هم‌افزایی در تنظیم‌گری با سایر نهادهای مرتبط، هم‌افزایی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.»
سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) روز سه شنبه ـ سوم آبان ماه ـ طرح تحولش را رسانه‌ای کرد که در بخش رویکردها، حرکت به سوی یکپارچگی راهبردی و الزام به هم‌افزایی میان رسانه ملی و بخش خصوصی، هم‌افزایی در تنظیم‌گری با سایر نهادهای مرتبط و تقویت سواد تنظیم‌گری صوت‌ و تصویر فراگیر میان عموم مردم، کارشناسان و مسئولان مورد تاکید قرار گرفت.
بر اساس گفته افراسیابی، «ساترا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسیر تعامل سازنده با یکدیگر قرار دارند و ساترا طبق آخرین تفاهم خود با وزارت ارشاد از دو نفر از نمایندگان آن وزارتخانه برای حضور در شورای صدور مجوز تولید و شورای انتشار سریال‌های نمایش خانگی دعوت کرده است.»
سرپرست معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا همچنین خاطرنشان کرد: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و ساترا نیز جلساتی برای هم‌افزایی در حوزه سامان‌دهی فعالیت سامانه‌های استریم بازی‌های رایانه‌ای و فعالیت استریمرها برگزار کرده‌اند و در آستانه انعقاد تفاهم‌نامه مشترک همکاری قرار دارند.
افراسیابی تاکید کرد: یکی دیگر از ابعاد همکاری ساترا و وزارت ارشاد طبق مصوبه آخرین جلسه کارگروه اقتصاد محتوای شبکه ملی اطلاعات، هم‌افزایی برای افزایش سهم محتوای کودک و نوجوان در شبکه ملی اطلاعات است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *