13:49

یک خواننده و مدرس آواز ایرانی درباره برگزاری کنسرت در ایام سوگواری بیان می‌کند: او ادامه می‌دهد: می‌توان پروژه‌هایی همچون «اپرای عاشورا» و حتی کارهای محدودتر و کوچکتری نسبت به یک کنسرت با ارکستر بزرگی مانند ارکستر سمفونیک را با گروه‌های موسیقی ایرانی و با اجرای تصنیف‌هایی که مشکلی برای اجرا در این ایام ندارند و البته کارهای بی‌کلامی مانند اثر «نینوا»ی استاد حسین علیزاده، روی صحنه برد.
مهدی محمدی ـ خواننده و مدرس آواز ایرانی ـ که اخیرا هم در آلبوم محرمی «نوای اشک ۲» به عنوان خواننده حضور داشته است، با تأکید براینکه مردم در ایام سوگواری به مدت دو ماه از برگزاری کنسرت محروم می‌مانند، درباره راه‌حل‌هایی که می‌توان برای برگزاری کنسرت در ایام سوگواری در پیش گرفت، به ایسنا می‌گوید: یکی از راه‌های محروم نماندن مردم از کنسرت در ایام سوگواری، تنظیم و به روی صحنه بردن کارهای آئینی، عاشورایی و محرمی در قالب ارکستر است منتهی عملی شدن این امر همت مدیرها و مسئول‌ها را می‌طلبد.
او همچنین درباره ساخت آثار موسیقی مذهبی توضیح می‌دهد: بهتر است ساخت آثار بی‌کیفیت در این حوزه را محدود کنیم و تمرکز را روی کیفیت آثار بگذاریم؛ چراکه امروزه کمیت مانع کیفیت آثار می‌شود. برای بهبود این وضع، مراکز و سازمان‌هایی مانند سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، وزارت فرهنگ، خانه موسیقی و حوزه هنری باید اقدام کنند براساس یک ساز و کار، گزینشی برای انتخاب خواننده‌، آهنگساز و شاعر مناسب در نظر بگیرند. همچنین اگر این آثار سفارشی هستند، سفارش‌دهنده باید دست آهنگساز و تیم را باز بگذارد نه اینکه بخواهد نظر خود را تحمیل کند.
مهدی محمدی فراگیری آواز، ردیف آواز، صداسازی و شیوه آوازی طاهرزاده را از سال 1373 نزد حمیدرضا نوربخش آموخت.
او عضو کانون خوانندگان موسیقی سنتی خانه موسیقی است و سابقه تدریس در آموزشگاه‌های مختلف را دارد.
این خواننده کنسرت‌هایی در داخل کشور با گروه‌های مختلف از جمله آرام جان، طرقه، گلبانگ، امیرجاهد و … داشته است.
او به عنوان خواننده در آلبوم‌های عاشق نامه، رسم مناجات، آن روز آسمان گریست و نواحی اشک ۲ حضور داشته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *