12:04

جف بک، یکی از مبتکرترین و مطمئناً غیرقابل پیش‌بینی‌ترین نوازنده‌های گیتار در دهه ۶۰ میلادی، در روزهای اخیر در حالی که ۷۸ سال سن داشت، درگذشت.
به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، در خبری که در صفحه شخصی این هنرمند در فضای مجازی منتشر شده، آمده است: «از طرف خانواده وی، با اندوه عمیق خبر درگذشت جف بک را به اشتراک می‌گذاریم. بک پس از ابتلای ناگهانی به مننژیت باکتریایی، روز گذشته با آرامش درگذشت. خانواده او به هنگام رسیدگی به این ضایعه عظیم، حریم خصوصی می‌خواهند.»
بک اخیراً یک تور برای حمایت از آلبوم مشترک خود با جانی دپ با عنوان «۱۸» را به پایان رساند. او هفت جایزه گرمی را در حوزه نوازندگی دریافت کرد و یک جایزه گرمی را برای کارش در سال ۲۰۰۹ در پروژه «تصور کن» اثر هربی هنکاک به خود اختصاص داد.
بک در والینگتون به دنیا آمد. او نواختن گیتار را در نوجوانی شروع کرد و بر روی یک مدل خانگی که به تقلید از یکی از قهرمانان خود، لس پل (گیتاریست ـ مخترع آمریکایی) ساخته بود، کار کرد. الگوهای او در موسیقی، نوازندگانی چون کلیف گالوپ، بادی گای و اوتیس راش بودند.
همچنین در یک تصادف قابل توجه، سه‌تن از بزرگترین گیتاریست‌های دوران راک ـ کلاپتون، بک و پیج ـ با هم آشنا و در مسافتی ۱۵ مایلی از یکدیگر بزرگ شدند. آنها هر کدام بعدها به یکی از مدعیان موسیقی انگلستان تبدیل شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *