12:56

کارگردان ژاپنی فیلم‌هایی چون «تولد دوباره» و «بشینگ» در ۶۸ سالگی درگذشت.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، کوبایاشی ماساهیرو کارگردان ژاپنی سازنده فیلم‌هایی چون «بشینگ» و «تولد دوباره» ‌در ۶۸ سالگی از دنیا رفت.
این کارگردان که ۴ فیلمش در جشنواره کن به نمایش درآمده بودند حدود ۲ هفته پیش به علت سرطان درگذشت، اما خبر فوت او دیروز چهارشنبه منتشر شد.
کوبایاشی متولد سال ۱۹۵۴ در توکیو بود و کارش را با خوانندگی و نوشتن فیلمنامه برای تلویزیون شروع کرد. وی سال ۱۹۹۶ وقتی ۴۲ ساله بود اولین کارگردانی خود را با «زمان بسته شدن» تجربه کرد که فیلمی از زندگی یک فیلمنامه‌نویس الکلی بود. این فیلم موفق به کسب جایزه بزرگ از اولین جشنواره بین‌المللی فیلم فنتستیک یوباری شد.
فیلم‌های بعدی وی ۳ سال متوالی در جشنواره کن به نمایش درآمدند که شامل «فیلم قاچاق کایزوکوبان» در سال ۱۹۹۹ و «مردی روی برف راه می‌رود» در سال ۲۰۰۱ در بخش نوعی نگاه و «کروشی» در سال ۲۰۰۰ در بخش دو هفته کارگردان‌ها است.
«بشینگ» یا «حمله خشونت‌آمیز فیزیکی» در سال ۲۰۰۵ از موفقیت‌های بزرگ وی محسوب می‌شود که درباره زن جوانی است که برای اهداف بشردوستانه به عراق می‌رود. وی آنجا ربوده و بعد از مدتی آزاد می‌شود و وقتی به زادگاهش بازمی‌گردد به دلیل ایجاد دردسر با آزارهای وحشیانه‌ای روبه‌رو می‌شود. این فیلم در بخش رقابتی کن به نمایش درآمد و از جشنواره‌های مختلف جوایز متعددی کسب کرد.
کوبایاشی برای «تولد دوباره» هم با تحسین بین‌المللی روبه رو شد. این فیلم که درباره ملاقات پدر یک دختر به قتل رسیده با مادر فرد قاتل است که در مهمانخانه‌ای روستایی در برابر هم قرار می‌گیرند در لوکارنو ۲۰۰۷ موفق به کسب پلنگ طلایی جشنواره شد و ۳ جایزه از جشنواره‌های دیگر کسب کرد.
کوبایاشی سال ۲۰۱۷ آخرین فیلمش را با عنوان «لیر در ساحل» ساخت که درامی با بازی ناکادی تاتسویا بازیگر مشهور سینمای ژاپن است. این فیلم درباره مردی است که به زوال عقل مبتلا شده است.
از همان زمان این کارگردان مبتلا به سرطان روده بزرگ شد و چند سال اخیر را در مبارزه با بیماری گذراند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *