13:35

«پیتر استراب» نویسنده مشهور رمان‌های ژانر وحشت درگذشت.
به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، «پیتر استراب» نویسنده آمریکایی و تحسین‌شده رمان‌های فانتزی، ترسناک و مهیج راونشناختی در سن ۷۹ سالگی و پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری درگذشت.
«استراب» چندین رمان، مجموعه داستان کوتاه و رمان کوتاه به نگارش درآورد. از جمله آثار او به نخستین رمان ترسناک او می‌توان اشاره کرد که با عنوان «جولیا» در سال ۱۹۷۵ چاپ شد و با اقتباس از آن، فیلمی ساخته شد.
او همچنین رمان «طلسم» را با همکاری «استیون کینگ» دیگر نویسنده نامدار ژانر وحشت روانه بازار کرد.
«کینگ» در واکنش به درگذشت «استراب» با انتشار توئیتی به او ادای احترام کرد و از او به عنوان «دوستی خوب و همکاری بی‌نهایت بااستعداد» یاد کرد.
این دو نویسنده با همکاری همدیگر رمان «خانه سیاه» که دنباله‌ای برای «طلسم» بود را نیز در سال ۲۰۰۱ منتشر کردند.
«نیل گیمن» نویسنده مشهور انگلیسی نیز به «استراب» ادای احترام کرد و او را یکی از بهترین نویسندگان و یکی از بهترین دوستانش معرفی کرد.
«پیتر استراب» در سال ۱۹۴۳ در شهر «میلواکی» واقع در ایالات متحده آمریکا متولد شد و در رشته ادبیات انگلیسی «دانشگاه ویسکانسین» تحصیل کرد و مدتی را به آموزش در همین رشته پرداخت. او تحصیل در مقطع دکتری «دانشگاه دوبلین» مشغول شد، اما آن را به پایان نرساند و در عوض دو مجموعه شعر در سال ۱۹۷۲ منتشر کرد و نخستین رمانش با عنوان «ازدواج» را در سال ۱۹۷۳ به چاپ رساند.
او به پیشنهاد مدیر برنامه‌هایش با رمان «جولیا» وارد عرصه ژانر وحشت شد و سپس رمان موفق «داستان شبح» را در سال ۱۹۷۹ منتشر کرد.
استراپ در طول فعالیت ادبی که داشت، علاوه بر دریافت جوایز ادبی مختلف، بارها به عنوان نامزد جایزه ادبی «جوایز جهانی آثار فانتزی» انتخاب شد و چهار مرتبه نیز به عنوان برگزیده انتخاب شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *