12:01

مدیر تماشاخانه «شانو» اعلام کرد مالک این مکان به دادگاه شکایت کرده و خواستار تخلیه مکان شده است مگر اینکه ودیعه ۷ برابر و اجاره بها ۳ برابر شود.
قطب‌الدین صادقی هنرمند باسابقه تئاتر و مدیر تماشاخانه شانو درباره وضعیت این تماشاخانه خصوصی به مهر گفت: صاحب ملک به من اخطار داده که از اول ما مهر ما را بیرون می‌اندازد و برای این کار اظهارنامه داده و به دادگاه نیز شکایت کرده است.
وی یادآور شد: ۶ سال است که تماشاخانه شانو در این مکان است که البته یک سال اول تعمیرات و بازسازی در مکان انجام و پس از آن تماشاخانه راه‌اندازی شد. ۲۲ ماه هم تماشاخانه به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بود. تقریباً ۳ سال است که این تماشاخانه توانسته در مکان استیجاری خود فعالیت کند ولی من تمام ۶ سال گذشته اجاره‌بها را پرداخت کرده‌ام.
صادقی اظهار کرد: مالک اعلام کرده که در صورتیکه مبلغ ودیعه ۷ برابر و مبلغ اجاره‌بها ۳ برابر شود امکان تمدید قرارداد وجود دارد. این در حالی است که اگر من ۳ شیفت مدام و مستمر کار کنم هم جوابگوی این مبالغ نیستم.
این کارگردان مطرح تئاتر ایران تصریح کرد: به زمین و زمان برای کمک متوسل شده‌ام ولی هیچکس کمکی نکرده است. آنقدر زیر فشار مالی هستم که خواب و خوراک ندارم. به همه افراد و نهادهای توانا و دارا رو انداختم و نامه‌نگاری کردم ولی هیچ اتفاقی نیفتاد. کاملاً به لحاظ روحی به هم ریخته‌ام.
وی در پایان سخنان خود متذکر شد: نمایش «عروسی خون» را با گروه خود آماده اجرا در تماشاخانه شانو کرده‌ام ولی این وضعیت کاملاً ما را به هم ریخته و بلاتکلیف کرده است. همچنین در حال آماده‌سازی نمایش «ترس و نکبت رایش سوم» نیز برای اجرا در این تماشاخانه هستم که آن هم بلاتکلیف شده است.
عکس از آرشیو بانی‌فیلم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *