11:39

مراسم روز درختکاری با حضور جمعی از هنرمندان در فرهنگسرای نیاوران برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران،به مناسبت 15 اسفند و روز درختکاری و به جهت ترویج این رویداد مهم، مراسمی به همت فرهنگسرای نیاوران با حضور تعدادی از هنرمندان سرشناس برگزار گردید.
در این مراسم،تعداد ۲۰ اصله نهال توسط هنرمندان سرشناس رشته های مختلف در محوطه فضای سبز این فرهنگسرا غرس شد.
ابوالفضل همراه، رئیس فرهنگسرای نیاوران که خود از هنرمندان تئاتر و سینما می باشد در مراسم افتتاح این رویداد ضمن خوش آمدگویی به میهمانان و تبریک اعیاد شعبانیه گفت: درخت یکی از مهمترین عناصر در اکوسیستم جهانی است و فواید زیادی برای بشریت دارد.ولیکن با پیشرفت تمدن آنطور که شایسته است از سوی بشریت جدی گرفته نمی شود و حتی به دلیل منافع شاهد آسیبهای جدی از سوی آنان هستیم.لذا در کشورها و فرهنگهای مختلف برای نشان دادن اهمیت جایگاه درختان در زندگی انسانها روز و یا روزهایی برای طبیعت درنظر گرفته شده و به نوعی پیوند انسان و طبیعت می باشد. در ایران عزیزمان نیز روز 15 اسفند را روز درختکاری نام نهادند و در این روز مردم کشورمان در هر جایگاه و موقعیتی که دارند به کاشت درخت می پردازند.هنرمندان کشورمان نیز سالهاست در کنار مردم عزیزمان در این رویداد مهم شرکت می کنند.امسال ما در فرهنگسرای نیاوران تصمیم گرفتیم به هر مناسبتی یک درخت بکاریم و شروع این حرکت از برنامه سرو ایرانی و با کاشت درخت سرو ایرانی و بنام قهرمان شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز شد و امیدواریم این حرکت فرهنگی ادامه دار باشد.
در انتهای این مراسم نیز هنرمندان هرکدام درختی کاشتند و این درخت به نام خودشان پلاک شد. از هنرمندانی که در این مراسم حضور داشتند می‌توان به عزت‌اله رمضانی، فرهاد آئیش، محمود دینی، سیروس همتی، علیرام نورایی، محمدهادی فدوی، جواد بختیاری و مرام نوری اشاره کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *