11:26

رابرت داونی جونیور و مت دیمون به تیم بازیگران فیلم جدید «کریستوفر نولان» درباره ساخت بمب اتمی در جریان جنگ جهانی دوم پیوستند.
به گزارش ایرنا به نقل از ورایتی، رابرت داونی جونیور بازیگر و تهیه کننده آمریکایی که بیشتر به بازی در نقش شرلوک هلمز شناخته می‌شود و مت دیمون دیگر هنرپیشه مشهور هالیوودی در فیلم جدید نولان که اوپنهایمر نام دارد، بازی خواهند کرد. آن طور که از ظواهر پیداست نولان در حال جمع‌آوری تیمی از ستارگان برای فیلم جدیدش است؛ کیلیان مورفی ستاره سریال پیکی بلایندرز نقش جی. رابرت اوپنهایمر، پدر بمب اتمی، را بازی می‌کند و امیلی بلانت، بازیگر ۳۸ ساله انگلیسی، نقش همسر این چهره تاریخی را. اگرچه داستان این فیلم هنوز برملا نشده است اما انتظار می‌رود درباره ساخت سلاح هسته‌ای باشد.
استودیو یونیورسال پیکچرز چندی پیش با برد در رقابتی نفس گیر با دیگر استودیوهای بزرگ هالیوودی از جمله پارامونت، سونی و برادران وارنر، حق ساخت این فیلم ۱۰۰ میلیون دلاری را به دست آورد. تقریبا تمام فیلم‌های قبلی نولان را استودیو برادران وارنر توزیع کرده بود اما انتقادات تند نولان از تصمیم این استودیو برای اکران دیجیتال همه فیلم‌های سال ۲۰۲۱ خود همزمان با اکران سینمایی، بر رابطه آنها سایه انداخت.
فیلم اوپنهایمر مثل فیلم‌های قبلی نولان چون دانکرک و شوالیه تاریکی با دوربین‌های آیمکس فیلمبرداری خواهد شد. یونیورسال پیکچرز مسوول توزیع جهانی اوپنهایمر است و این فیلم را اولین بار در تاریخ ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳ (۳۰ تیر ۱۴۰۲) در سینماهای آمریکای شمالی اکران خواهد کرد.
فیلم اوپنهایمر براساس رمان برنده جایزه پولیتزر پرومتئوس آمریکایی: پیروزی و تراژدی جی. رابرت اوپنهایمر نوشته کای برد و مارتین جی. شروین ساخته می‌شود و فیلمبرداری آن از اوایل سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد. اوپنهایمر با وجود این که نقشی کلیدی در ساخت سلاح‌های اتمی بازی کرد بعدها درباره قدرت مرگبار این سلاح‌ها احساس بدی پیدا کرد و ضمن لابی برای مهار بین المللی قدرت اتمی با ساخت سلاح مرگبارتر بمب هیدروژنی نیز مخالفت کرد.
نولان در فیلم اوپنهایمر با افرادی که قبلا با آنها کار کرده، از جمله هویته ون هویتما مدیر فیلمبرداری فیلمهایی چون تنت، دانکرک و بین ستاره‌ای، جنیفر لیم تدوین‌گر فیلم تنت و لودویگ گورانسون آهنگساز برنده اسکار فیلم تنت مجددا همکاری خواهد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *