19:12

علی گلستانه، هنرمند نقاش کشورمان که چهارشنبه، ۱۴ مهر ماه به دلیل عوارض ناشی از کرونا دار فانی را وداع گفت، به مدت ۱۰ روز در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان توس تهران بستری بود.
حمید شاهرخ، مترجم، عکاس و از دوستان نزدیک علی گلستانه که در روزهای پایانی عمر در کنارش بود، درباره محل فوت وی، گفت: «آقای علی گلستانه در تهران بودند که فوت شدند و سال هاست که به خارج از ایران نرفته بودند.»
به گفته وی خبر درگذشت علی گلستانه، ساعت هفت صبح چهارشنبه (۱۴ مهر ماه) از طریق تماسی تلفنی به همسر این هنرمند اطلاع داده شده است. این هنرمند که به اصرار همسرش در بیمارستان بستری بود، درست زمانی که مقدمات بازگشتش از بیمارستان به منزل فراهم شده بود، دار فانی را وداع گفت.
شاهرخی درباره مراحل درمان علی گلستانه چنین توضیح داد: ما ایشان را به بیمارستان توس برده بودیم. آقای دکتر روحانی در بیمارستان ایشان را اسکن ریه کردند و گفتند که ایشان کرونا ندارند. ایشان واکسنشان را کامل زده بودند و بررسی پزشکان اینطور نشان میداد که مبتلا به کرونا نیستند. با این همه به اصرار خانمشان در بیمارستان بستری شدند. فردای روز بستری یک آزمایش خیلی جدی تر دادند که نتیجه این آزمایش نشان داد که ایشان مبتلا به کرونا هستند. ایشان در آی سی یو بستری بودند تا اینکه در آخرین مراحل تشخیص داده شد که بهتر است ایشان در خانه خودشان استراحت کنند. مقدمات آمدن آقای گلستانه به خانه آماده شده بود تا اینکه امروز صبح از بیمارستان با خانمشان تماس گرفتند و خبر فوت ایشان را دادند. ایشان صاحب ۳ فرزند هستند که یکی از فرزندان ایشان در خارج از ایران زندگی می‌کنند.
وی درباره زمان و مکان برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر علی گلستانه، اضافه کرد: «پیکر ایشان هم اینک برای انجام مراحل اولیه به بهشت زهرا(س) منتقل شده است و قرار است فردا ـ پنجشنبه ـ به طالقان برده و در آنجا به خاک سپرده شود.»
به گفته حمید شاهرخی مراسمی به دلیل شرایط کرونا در تهران برگزار نخواهد شد و طبق تصمیم گیری نهایی اولویت با شهر طالقان است.
شاهرخی در انتهای گفت‌وگو ضمن اشاره به این نکته که علی گلستانه عاشق کارش بوده است، گفت: «ایشان حداقل روزی شش الی هفت ساعت نقاشی می‌کردند و خیلی طرح داشتند.»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *