15:27

یک مجموعه خصوصی که روایتگر داستان سبک هنری امپرسیونیسم یا دریافتگری است، امروز پنجشنبه ۲۰ آبان در حراجی کریستیز نیویورک به فروش گذاشته می‌شود.
به گزارش ایرنا به نقل از داچ نیوز (DutchNews)، این مجموعه شامل ۲۳ اثر از نقاشان سبک دریافتگری و پسادریافتگری است و سه مورد از این نقاشی‌ها به ونسان ونگوگ، نقاش معروف هلندی، تعلق دارند.
مجموعه مذکور از نقاشی‌هایی تشکیل شده که ادوین ال. کاکس، سرمایه‌دار فقید صنعت نفت آمریکا، طی ۵۰ سال گردآوری کرد.
استیون کانری (Stephane Connery) مشاور هنری حراج خانه کریستیز در این باره می‌گوید: جست‌وجوی (کاکس) برای شاهکارهای امپرسیونیستی نیم قرن پیش آغاز شد و در نهایت به جمع‌آوری یکی از بهترین مجموعه‌های خصوصی در نوع خود انجامید. مایه خوشحالی است که بالاخره مردم می‌توانند این مجموعه اسطوره‌ای از آثار را کشف کنند، آثاری که بسیاری از آنها آخرین بار قبل از جنگ جهانی دوم به طور علنی به نمایش گذاشته شدند.
مرد جوان با گلی در دهان، پشته‌های گندم و کلبه‌های چوبی در میان درختان زیتون و سرو آثار ونگوگ در این حراجی هستند. در این حراجی همچنین آثاری از یاکوب آبراهام کامی پیسارو، نقاش دریافتگر دانمارکی- فرانسوی، پیِر بونار، نقاش فرانسوی، آلفرد سیسلی، نقاش انگلیسی و کلود مونه، هنرمند و نقاش فرانسوی، نیز چکش خواهند خورد.
ارزش تخمینی کل این مجموعه چیزی در حدود ۲۰۰ میلیون دلار برآورد شده‌ است. به گفته وراث کاکس، بخشی از عایدی این حراجی به مصارف آموزشی اختصاص داده می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *