10:54

در این گزارش با عجیب ترین موادی که برای کشیدن نقاشی از آن‌ها استفاده می‌شود، آشنا شوید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از لیست ورس، این روز‌ها هنرمندان برای نوآوری زندگی می‌کنند. هنر یک عمل خلاقانه است و هنرمندان همیشه در استفاده از مواد برای خلق هنر خود خلاقیت به خرج می‌داده اند. بعضی از این مواد حتی در صورتی که استفاده از آن‌ها رایج شود باز هم می‌توانند برای ما غیر معمول و تعجب آور باشند. برای صد‌ها هنرمندی که در سبک تمپرا کار می‌کردند برای اتصال رنگدانه‌ها در نقاشی‌های خود از زرده تخم استفاده می‌کنند.

در اینجا ده ماده جدید، هیجان انگیز و البته گاهی هم نفرت انگیز آورده شده که توسط افرادی برای کشیدن یک نقاشی استفاده شده است.

خون

۸ ماده عجیب و غریب برتر برای خلق آثار هنری/ از نقاشی با نان و تست تا مجسمه سازی با خون

اگر به دنبال یک رنگ قرمز هستید ممکن است فکر کنید که خون یک جایگزین ارزان قیمت برای آن است. البته وقتی که خون خشک می‌شود به قهوه‌ای تیره تغییر رنگ می‌دهد. یک نقاش عصر مدرن به نام وینسنت کاستیگلیا، منحصرا با خون انسان کار می‌کند تا نقاشی‌های کابوس وار خود را خلق کند. شاید عجیبترین مورد استفاده از خون در زمینه‌های هنری، معتلق به مارک کویین باشد که با استفاده از خون منجمند خود سردیس خودش را طراحی کرد. برای ساخت این اثر که «خویش» نامگذاری شده بود، ۱۰ پیمانه خون استفاده شده بود.

نان تست

۸ ماده عجیب و غریب برتر برای خلق آثار هنری/ از نقاشی با نان و تست تا مجسمه سازی با خون
در حالی که موارد مورد استفاده در هنر، سنگ‌های مرمر و اجسام سخت هستند تا در طول دهه‌ها و صده‌های طولانی شکل خود را حفظ کنند، کسانی هستند که ترجیح می‌دهد یک اثر هنریشان عمر زودگذر و کوتاهی داشته باشد. فردی به نام لنی پین، وقتی نان تست را برای ایجاد شکل خنده برش می‌زند، از پتانسیل هنری نان تست الهام می‌گیرد. او با استفاده از یک چراغ جوشکاری نان‌ها را سوزانده و سپس با خراشیدن آن‌ها رنگ‌های دلخواه خود را ایچاد می‌کند. او پرتره افراد مشهوری را کشیده، اما برخی از این پرتره‌ها بعد از مدتی کپک میزنند و از بین می‌روند. این هنرمند برای کمک به ماندگاری این آثار، آن‌ها را با استفاده از صمغ می‌پوشاند و از جلا دهنده استفاده می‌کند. البته گاهی هم این کار به سرعت انجام نمی‌شود و تکه‌هایی از این آثار هنری خوراک موش‌ها می‌شوند.

پنیر

۸ ماده عجیب و غریب برتر برای خلق آثار هنری/ از نقاشی با نان و تست تا مجسمه سازی با خون
برخی دوست دارند که غذای خود را با مقدار زیادی پنیر صرف کنند؛ چراکه خوردن آن برای آن‌ها لذت بخش است. اما آیا پنیر ذوب شده می‌توانند در همه چیز این زیبایی را ایجاد کند؟ از نظر فردی به اسن کوزیمو کاوالرو این امکان وجود دارد. یکبار به طور تصادفی مقداری پنیر روی صندلی او می‌چکد و کاوالرو با الهام از این ماجرا پنیر را روی اجسام مختلفی حتی لباس‌ها هم می‌ریزد و از آن‌ها عکس می‌گیرد.

مورچه

۸ ماده عجیب و غریب برتر برای خلق آثار هنری/ از نقاشی با نان و تست تا مجسمه سازی با خون
اگر ۲۰۰ هزار مورچه در نزدیکی شما وجود داشته باشد چه می‌کنید؟ احتمالا با سمپاشی آن را نابود خواهید کرد، اما کریس ترومن تصمیم می‌گیرد یک اثر هنری خلق کند. او مورچه‌ها را به صورت دسته‌ای جمع آوری می‌کرد، آن‌ها را می‌کشت و سپس با استفاده از موچین آن‌ها را در کنار هم قرار می‌دهد تا تصویری که در ذهنش بود را ایجاد کرد. ساخت این اثر وقتی به اتمام رسید با قیمت ۳۵ هزار دلار به فروش رفت. او این مورچه‌ها را با استفاده از پاک کننده‌ها کشته بود و در طی خلق اثرش بابت این کار عذاب وجدان می‌گیرد. در ابتدا تصمیم می‌گیرد که از این کار دست بکشد، اما تصور می‌کرد اگر این کار را بکند، مرگ مورچه‌هایی که تاکنون از آن‌ها استفاده بیهوده خواهد شد.

سَر ماهی

۸ ماده عجیب و غریب برتر برای خلق آثار هنری/ از نقاشی با نان و تست تا مجسمه سازی با خون
بزرگتر‌ها همیشه سعی می‌کنند کودکان را از بازی با غذا منصرف کنند، اما برای کاترین بکر، بازی با غذا یکی از اصلی‌ترین کار هاست. او با گرفتن کله ماهی‌ها صحنه‌های کوچکی را درست می‌کند و ماهی‌ها را طوری قرار می‌دهد که انگار انسان هستند. او می‌گوید زمانی که کودک بوده نیز لباس عروسک هایش را به تن موش‌ها کرده است.

مداد

۸ ماده عجیب و غریب برتر برای خلق آثار هنری/ از نقاشی با نان و تست تا مجسمه سازی با خون
صد‌ها سال است که هنرمندان از مداد برای خلق آثار هنری استفاده می‌کنند، بنابراین مطمئنا این مطلب مورد عجیبی نیست، اما شیوه استفاده از مداد است که آن را عجیب می‌کند. برخی هنرمندان به جای آنکه با مداد نقاشی بکشند، خود مداد را به یک اثر هنری تبدیل می‌کنند. سالافات فیدای، تنها یکی از هنرمندانی است که از دستان خود برای خلق آثار ظریف بهره می‌گیرد. او از یک تیغه بسیار تیز استفاده می‌کند تا مرکز نرم و شکننده مداد را بتراشد. عرض برخی از آثار وی کمتر از ۵ دهم میلیمتر است.

سکه پنی

 

آبراهام لینکلن یکی از چهره‌های شناخته شده در ایالات متحده است. تصویر او را می‌توان در سکه‌های سنتی دید. این تصویر بسیار کوچک است و ریچارد شلاتر تصمیم می‌گیرد که یک تصویر بزرگتر را بسازد. او با استفاده از بیش از ۲۴ هزار پنی تصویری از لینکلن به ارتفاع ۳ و نیم و عرض ۲ و نیم متری ایجاد کرد. ایده این کار زمانی که مشغول شمردن سکه‌ها بوده به ذهنش می‌آید. چون متوجه می‌شود رنگ هر کدام از سکه‌ها با یکدیگر متفاوت است. او تصمیم می‌گیرد از این تفاوت رنگ برای ایجاد یک پرتره استفاده کند. سکه‌هایی که او برای ساخت این پرتره از آن‌ها بهره گرفت حدود ۲۴۵ دلار ارزش داشتند، اما او یک جایزه هنری ۲۰۰ هزار دلاری برای آن دریافت می‌کند.

سولفات مس

۸ ماده عجیب و غریب برتر برای خلق آثار هنری/ از نقاشی با نان و تست تا مجسمه سازی با خون

در سال ۲۰۰۶، فردی به نام راجر هیورنس با استفاده از شیمی دبیرستان خود، هنر خارق العاده‌ای را ایجاد کرد. بسیاری از دانش آموزان از طریق یک آزمایش ساده با سولفات مس آشنا می‌شوند. هیورنس ابتدا این آزمایش را روی موتور اتومبیل انجام می‌دهد، اما این کار برای او کافی نبود. برای اثر بعدی خود، او یک آپارتمان کامل در انگلیس را با ۹۰ هزار لیتر محلول سولفات مس غرق می‌کنند. او پس از یک ماه باز می‌گردد و خانه‌ای با دیوار‌های آبی رنگ ایجاد می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *