پیام قدردانی رئیس سازمان سینمایی در پی اکران موفق مستند حاج قاسم در سینماها

16:19

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در پی استقبال گسترده مردم و خانواده ها از «مستند قاسم» در سینماهای کشور در دومین سالگرد عروج ملکوتی سردار دلها، طی پیامی از همکاری و تعامل چشمگیر مراکز مختلف فرهنگی و سینمایی در این اقدام ملی و ادای دین به سردار دلها قدردانی و تشکر کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی کشور، در این پیام آمده است: بدون تردید، حاج قاسم یک شاخص و یک نماد است- نمادی از پایداری و بصیرت در برابر تروریسم و استکبار. یک قهرمان ملی ماندگار در تاریخ این سرزمین است. نسل‌های آینده باید به خاطرداشته باشند که در روزگار سخت و گردنه‌های صعب انقلاب اسلامی سربازی فداکار با عهد و پیمانش، با شخصیت بارز و برجسته اش، با تواضع، تقوا و ولایت مندی و با جانش در برابر نظام سلطه و قدرت‌های متجاوز و تحجر سیاه ایستاد و در قلب یک ملت جاودانه شد.

در این راستا، سینما، رسالتش سنگین‌تر است. سینما که خود امروز از فقر قهرمان رنج می‌کشد به پیوند با مکتب شهید سلیمانی نیازمند است هم به نسبت دمیده شدن روح قهرمانی بر پیکره آن و هم به دلیل التزام به همراه شدن با طیف گسترده جامعه. تجربه نمایش «مستند قاسم» که در یک روز میهمان دل‌های مردم شد نشان داد وقتی نگاه و انتخاب درست باشد مردم از آن با شکوه همراه می‌شوند.
سینمای ایران به حاج قاسم و قهرمانان مکتب حاج قاسم نیاز دارد، از آن رو که به حضور و همراهی میلیونی مردم و خانواده‌ها محتاج است. تجربه «مستند قاسم» نشان داده است سینمای ایران در نهضت تولید محتوا به تحول در افق نگاه نیاز دارد.
به سهم خودم از همه کسانی که در این حرکت سراسری همراه و همدل شدند- از مسئولان سازمان صدا و سیما، حوزه هنری، مرکز مستند حقیقت، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانواده سینما، مدیران سینماها، شورای صنفی اکران، انجمن سینماداران، از همکارانم در سازمان سینمایی، مدیران دفاتر سینمای جوان و حضور چشمگیر مردم در سالن‌های سینما …. تشکر و قدردانی می‌کنم.
به طور قطع، رویکرد سازمان سینمایی حرکت و تداوم این مسیر خواهد بود و از همه خالقان آثار و مراکز فعال در این زمینه برای عرضه آثارشان حمایت خواهیم کرد. اجرتان با شهدا/ الحَمدُ اللهِ الذی اکرم المُستشهدینَ فی سَبیله . اَلحمدُ لله الذی رزقنا الشهادة فی سَبیله. اَلحمدُ للهِ الذی رزقنا الجَهاد فی سَبیلِ الاِسلام
شایان ذکر است نمایش «مستند قاسم» که همزمان با دومین سالگرد عروج ملکوتی سردار دلها، از سوی سازمان سینمایی با همکاری حوزه هنری در برنامه‌ای سراسری برای اکران در سینما‌های کشور پیش‌بینی شده بود با استقبال گسترده مردم و خانواده‌ها روبرو شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *