جعفر پناهی در زندان، آخرین فیلمش در ونیز!

17:50

بانی‌فیلم: درست سه روز پس از آنکه سخنگوی قوه قضاییه در نشست رسانه‌ای‌ خود علت دستگیری جعفر پناهی را اجرای حکم شش سال حبس این فیلمساز اعلام کرد، خبر پذیرفته شدن بدون قید و شرط فیلم «خرس» ساخته پناهی در بخش مسابقه جشنواره ونیز ۲۰۲۲ توسط نشریه ورایتی اعلام شد
خبر پذیرفته شدن فیلم «خرس» آخرین ساخته جعفر پناهی در ونیز بدون طی کردن مراحل معمول انتخاب فیلم‌های متقاضی شرکت‌ در این فستیوال ایتالیایی، نشان می‌دهد که شرایط خاصی در قبول این فیلم وجود داشته است.
ورایتی نشریه معتبر امریکایی امروز خبر پذیرفته شدن فیلم «خرس» جعفر پناهی در بخش مسابقه ونیز را منتشر کرده است.
خبر پذیرفته شدن فیلم پناهی در فستیوال ونیز ایتالیا در حالی منتشر شده است که حدود یک هفته پیش این فیلمساز برای گذراندن دوران محکومیت شش‌ساله‌اش دستگیر و روانه زندان شد.
به نظر می‌آید رابطه مستقیمی میان دستگیری جعفر پناهی برای گذراندن دوران محکومیتش، با پذیرفته شدن آخرین ساخته‌ او در ونیز۲۰۲۲ وجود داشته باشد؛ رابطه‌ای که در واقع نشان از نوعی اقبال برای پناهی‌ در قبول بدون شرط فیلم آخرش در یکی از جشنواره معتبر اروپایی باشد.
موضوع پذیرفته شدن این فیلم در بخش مسابقه جشنوراه ونیز از آن جهت حائز اهمیت است که نزدیک به سه ماه پیش، جشنواره کن همین فیلم «خرس» را بنابه دلایلی، شایسته حضور در این فستیوال فرانسوی ندانسته بود.
روزنامه واریتی چاپ امریکا امروز در گزارشی در باره فیلم‌هایی که قرار است در بخش مسابقه جشنواره ونیز باشند به شکل کاملاً ویژه از فیلم جعفر پناهی اسم برده است.
طبق نوشته این سایت معتبر سینمایی فیلم‌های مهم دیگری در مسابقه ونیر امسال حضور دارند و سال ۲۰۲۲ به احتمال زیاد سالی پر بار برای هفتاد و نهمین دوره جشنواره جهانی ونیز خواهد بود.
گقتنی‌ست داستان فیلم «خرس» جعفر پناهی درباره دو داستان عشقی است که به موازات هم پیش می‌روند و هر دو به دلیل مسایل جاری امروز ایران به مشکلاتی روبرو می‌شوند.
هیچ اطلاعاتی از عوامل سازنده «خرس» پناهی منتشر نشده است.

عکس از آرشیو بانی‌فیلم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *