20:11

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تبریک فرارسیدن 17 مرداد روز خبرنگار تصریح کرد: خبرنگاری شغل حساس و حرکت در میدان پر از مین و خطر است و خبرنگاران نیاز به حمایت‌های مادی و معنوی در پرتو قانون جامع و همه جانبه دارند.
به گزارش ایرنا، علی دارابی در صفحه اینستاگرام خود با گرامیداشت روز خبرنگار در هفدهم مرداد که مصادف است با شهادت محمود صارمی، با تبریک این روز به اصحاب رسانه نوشت: درباره زنان و مردانی سخن می‌گوییم که در شادی و غم، در بحران‌ها و حوادث در خط مقدم اطلاع رسانی هستند.
قائم مقام وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: اوریانا فالاچی زن خبرنگاری که راوی جنگ‌های مهم تاریخ بود و با بسیاری از شاهان و رهبران دنیا مصاحبه و گفت‌وگو کرد. او در ایران با شاه و بعد از انقلاب با امام خمینی(ره) و بازرگان و… مصاحبه کرد. او با خبرها، کتاب‌ها، مقالاتش مرز خبرنگاری را در عرصه جهانی ارتقاء بخشید. یک نمونه مثال زدنی است.
دارابی افزود: شهید حسن باقری نیز نمونه بارز خبرنگاری در دوران دفاع مقدس است. او خبرنگار و عکاس روزنامه جمهوری اسلامی بود که عازم جبهه شد و با نبوغ و استعداد فوق العاده ای که داشت از فرماندهان ارشد جنگ شد و کارهای بزرگ و ماندگار از خود برجای گذاشت.
وی یادآور شد: خبرنگاری شغل حساس و حرکت در میدان پر از مین و خطر است. آنان خطرات را به جان می خرند تا سهم خود را در شفافیت، فساد ستیزی، پاسخگویی، اطلاع رسانی و آگاهی بخش جوامع بردارند.
قائم مقام وزیر میراث فرهنگی نوشت: خبرنگاران نیاز به حمایت‌های مادی و معنوی در پرتو قانون جامع و همه جانبه دارند؛ ثبات شغلی، بیمه، حقوق و مزایای مکفی از یک سو و آموزش مستمر، ارتقای سطح دانش و معلومات، از سوی دیگرزمینه های شکل گیری جامعه خبرنگاری آزاد، مستقل، هوشمند و متعهد را فراهم می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *