13:15

پیکر دو هنرمند قدیمی و پیشکسوت سینما به خاک سپرده شد.
به گزارش ایسنا، پیش از ظهر امروز دوشنبه، 25 مرداد ماه پیکر مرحوم خلیل رافع نوویر – صدابردار و صداگذار پیشکسوت سینما – که دو روز قبل براثر سکته قلبی درگذشته بود، در قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع و تدفین شد.
این هنرمند که متولد سال 1319 بود، در طبقه فوقاتی احمد نجیب‌زاده – به خاک سپرده شد.
بوی گل سرخ، هفت سنگ، آخرین بندر، الو!الو! من جوجوام، روز دیدنی، مرضیه از جمله آثار اوست.
همچنین پیکر منوچهر افسری – بازیگر قدیمی – نیز پس از مراسم خلیل رافع؛ در جوار مزار رضا سعیدی – بازیگری که سال 1384 درگذشت – تشییع و تدفین شد.
افسری نیز 23 مردادماه درگذشت. او متولد سال ۱۳۳۱ بود که از دهه ۵۰ فعالیت خود در سینما را آغاز کرده و در بیش از ۳۰ فیلم سینمایی و چهار مجموعه تلویزیونی بازی کرده بود.
آخرین حضور او در سینما در سال ۸۵ به فیلم «عاشق» برمی‌گردد و بعد از آن دیگر در اثری حضور نداشته است که دخترش در این باره گفته بود: این موضوع و فراموش شدن بازیگران قدیمی همیشه باعث ناراحتی پدرش بوده است.
از جمله فیلم‌های سینمایی این بازیگر به «سگ کشی»، «می‌خواهم زنده بمانم»، «رابطه پنهانی»، «دو فیلم با یک بلیت»، «جهیزیه‌ای برای رباب»، «گنج»، «محموله»، «تیغ وابریشم»، «جدال»، «طغیان»، «پرواز به سوی مینو»، «زخم»، «تفنگدار» و «مأموریت آقای شادی» می‌توان اشاره کرد. همچنین «محاکمه»، «دزدان مادربزرگ»، « لبخند زندگی» و «خاله سارا» سریال‌های تلویزیونی هستند که افسری در دهه ۷۰ در آن‌ها بازی کرده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *