12:26

بانی‌فیلم: در حالی که هنوز بازتاب‌های اظهارات منفی ابوالقاسم طالبی در برنامه هفت تلویزیون در مورد زنان ادامه دارد، خانه سینما هم به حرف‌های کارگردان «قلاده‌های طلا» واکنش نشان داد.
دیروز بخش زیادی از اهالی سینما و سینماگران زن اعتراض خود را به بی‌احترامی طالبی در برنامه هفت اعلام کردند و با انتشار یادداشت‌ها و ویدیوهایی، نسبت به اظهارات کارگردان «قلاده‌های طلا» و واکنش‌های استهزاآمیز بهروز افخمی مجری برنامه مذکور واکنش نشان دادند.
دیروز همچنین کانون کارگردانان خانه سینما هم با انتشار بیانیه‌ای اظهارات توهین‌آمیز ابوالقاسم طالبی را محکوم کرد.
امروز و در ادامه واکنش‌ها به اظهارات کارگردان «قلاده‌های طلا»، خانه سینما هم این حرف‌ها از سوی یک فیلمساز را «اظهار نظر بی‌شرمانه و خارج از عرف و اخلاق عمومی» خواند.
به گزارش روابط عمومی خانه سینما، در بیانیه این تشکل صنفی آمده است:
پاسخ انتقاد توهین و تهدید نیست!
هیات مدیره خانه سینما در حمایت از خانواده سینمای ایران از صدا و سیما خواست تا عذرخواهی کند.
اظهار نظر بی‌شرمانه و خارج از عرف و اخلاق عمومی در یک برنامه‌ی تلویزیونی نسبت به زنان فرهیخته‌ی سینمای ایران، در کنار تهدید یکی از مدیران سازمان سینمایی به محرومیت از فعالیت سینماگرانی که در جشنواره فیلم فجر شرکت نکرده اند، رویه‌ای‌ست که پاسخ انتقاد را در توهین و تهدید جست‌وجو می‌کند.
در زمانی که بحران سینمای ایران هر روز ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گیرد، این اظهارنظرهای بی‌منطق، هیچ راه حلی برای عبور از بحران‌ها پیشنهاد نمی‌کند.
خانه سینما (جامعه‌ی اصناف سینمای ایران) در حمایت از تمامی اعضا خود، می‌خواهد تا صدا و سیما نسبت به انتشار این برنامه از زنان سینماگر عذرخواهی کرده و سازمان سینمایی نیز به جای تهدید سینماگران به راه حل‌های واقعی برای عبور از رکود سینمای ایران بیندیشد.


روابط عمومی خانه سینما

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *