13:31

بانی‌فیلم: پیرو انتشار ویدیویی از محمدحسین فرحبخش که در آن نسبت به انتصاب منوچهر شاهسواری و جایگزینی‌اش با ضیا هاشمی حرف زده بود، امروز روابط عمومی خانه سینما با ارسال خبری به نقل از تهدادی از تهیه‌کنندگان سینما نسبت به اظهارات فرحبخش واکنش نشان داد.
در متن ارسالی روابط عمومی خانه سینما آمده است:

اتحادیه تهیه کنندگان شامل چهار تشکل تهیه کنندگی ثبت شده و قانونی است. نمایندگان این چهار تشکل هیات مدیره اتحادیه را با ارا مساوی تشکیل می دهند. و تصمیمات با حضور حداقل شش نفر و پنج رای قانونی و اجرایی است.
در روزهای گذشته فردی ازتهیه کنندگان که عضو جامعه صنفی است و به ادبیات خاص و رفتارهای غیر متعارف شهره است، بابیان مطالبی خلاف واقع ، غیر صنفی، غیر محترمانه و هتاکانه نسبت به تصمیمات اتحادیه و همچنین دو عضو شاخص ان مطالبی مطرح کرده اند.
انتخاب نمایندگان اتحادیه در شوراهای مختلف امری است که توسط اکثریت نمایندگان اتحادیه انجام می شود.
جناب اقایان منوچهر شاهسواری و محمد مهدی عسگرپور به عنوان نمایندگان اتحادیه تهیه کنندگان برای شورای پروانه فیلمسازی و عضویت درهیات مدیره خانه سینما ، با اکثریت ارا به شکل کاملا قانونی انتخاب و معرفی شده اند.
ضمن اینکه اقایان منوچهر شاهسواری و مهدی عسگرپور در سوابق نمایندگی و مدیریت جاری، با حسن تدبیر و رفتار عقلانی خود در صنوف و خانه سینما، به گواه اکثریت تهیه کنندگان ، توانسته اندبخوبی با از خود گذشتگی از کرامت وحقوق مادی و معنوی تهیه کنندگان و حقوق احاد سینما در مواجهه با کلیه نهادهای نظارتی، قضایی و ..دفاع نمایند.
رفتار و گفتار فرد خاطی با ادبیاتی توهین امیز و هتاکانه و مستبدانه ، نه تنها تصمیمات حقوقی و قانونی صنف تهیه کنندگان را به سخره گرفته است ، بلکه با تصمیم گیری فردی مغرضانه به جای همه اعضای محترم جامعه صنفی ، حقوق اعضای تشکل نامبرده را نیز در مضیقه جدی قرار داده است.
بنابراین ازانجاییکه فرد مذکور نه تنها به اصلاح و پوزش خواهی مبادرت نکرده بلکه درتصویری جدید همان تهدیدوتوهین ها را مکرر و تشدیدکرده است ، اعلام می داریم که برای نمایندگان ۳ تشکل دیگر همکاری صنفی در کنار چنین فردی میسر وممکن نمی باشد
بنابراین انتظارمیرود جامعه صنفی جهت تهذیب افکارعمومی تهیه کنندگان واشخاص مورد خطاب ایشان (جنابان شاهسواری و عسگرپور) وهمچنین حفظ وحدت ویکپارچگی نظام تهیه کنندگی ، ضمن اقدام مقتضی ، فرد مناسب دیگری را جهت نمایندگی خود معرفی نموده وازتفرقه پراکنی فرد خاطی و تصمیم گیری فردی ایشان به جای همه اعضا محترم جامعه صنفی ، پرهیز نمایند،
بدیهی است برای اقدامات قانونی آتی اتحادیه تا تصمیم جامعه محترم صنفی منتظر خواهیم ماند.
در پایان ضمن تقدیر از تلاش و زحمات جناب آقای سید ضیا هاشمی در شورای پروانه ساخت، حمایت قاطع و جدی خود را از جناب اقایان منوچهر شاهسواری و محمد مهدی عسگرپور اعلام می‌داریم و امیدواریم این دست رفتارها ی فردی و خلاف ادب و اخلاق، تاثیری در حضور مقتدرانه انها در نمایندگی تهیه کنندگان و حتی آحاد سینما ، ایجاد ننماید.
نمایندگان کانون تهیه کنندگان فیلم، انجمن تهیه کننده کارگردانان و انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران: منیژه حکمت، منوچهر محمدی، ابوالحسن داودی، علیرضا رئیسیان، علی آشتیانی پور، محمد احمدی، سید غلامرضا موسوی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *