13:59

جنگ اخیر در غزه موجب شده صنعت محلی فیلمسازی تحت تاثیر قرار بگیرد و تقریبا با توقف روبه رو شود، ضمن این که مراکز فرهنگی فلسطینی نیز با تهاجم رژیم صهیونیستی روبه رو شده و تعطیل می‌شوند.
به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، افزایش حملات بمباران‌های هوایی رژیم صهیونیستی در فلسطین باعث شده برنامه‌های تولید فیلم و تلویزیون در کل منطقه هم تحت تاثیر قرار بگیرد.
حملات رژیم صهیونیستی ادامه دارد و در حالی که روز دوشنبه سنگین‌ترین حملات هوایی به شهر غزه صورت گرفت، تاکنون حداقل ۲۱۲ نفر از جمله ۶۱ کودک در فلسطین به شهادت رسیده اند.
در مقایسه با چنین فاجعه انسانی، اختلال در صنعت فیلمبرداری تلویزیونی و سینمایی امری کوچک به نظر می‌رسد اما حتی در منطقه‌ای که با چنین درگیری‌هایی آشنایی دارد، افزایش اخیر خشونت‌ها باعث شوکه شدن این صنعت محلی نیز شده است.
شرکت‌های رسانه‌ای واقع شده در مناطق اشغال شده بسیار آسیب‌پذیرتر هستند و حمایت خاصی ندارند.
رژیم صهیونیستی تا به حال تعدادی از ساختمان‌ها و برج‌های داخل غزه را با حملات هوایی خود پایین آورده که از جمله آن‌ها می‌توان به ساختمانی اشاره کرد که دفتر اسوشییتدپرس و الجزیره در آن قرار داشت. مدیر اسوشییتدپرس خواستار تحقیقی مستقل درباره این حمله شده و سازمان خبرنگاران بدون مرز هم از دادگاه جنایی بین‌المللی خواست بمباران‌ها را بررسی کند.
وسام جعفری فیلمساز فلسطینی که فیلم «آمبیانس» وی در بخش رقابتی سال ۲۰۱۹ فستیوال کن به نمایش درآمد، گفت یک شرکت تهیه فیلم محلی داخل غزه هم دفتر خود را در یکی از حملات هوایی رژیم صهیونیستی از دست داده است.
آن‌ماری جاسیر کارگردان فلسطینی فیلم‌های «واجب» و «نمک دریا» هم درباره زندگی در شهر حیفا گفت: «اینجا آدم‌های افراطی مسلحی هستند که در خیابان‌ها حرکت می‌کنند و عرب‌ها را کتک می‌زنند. دوستان و خانواده‌های‌مان ترسیده‌اند، داخل خانه‌ها پنهان شده‌اند و کسب‌وکارهای‌شان را بسته‌اند. دوستان زیادی در اعتراض‌های صلح‌آمیز که علیه کشتارها در شیخ جراح و غزه برگزار شده‌اند، مجروح شده‌اند.»
وی همچنین گفت اواخر هفته گذشته سربازان رژیم صهیونیستی به زور وارد خانه پدری وی شدند و وی این خانه را به یک مرکز فرهنگی با عنوان «خانه یوسف نصری جسیر برای هنر و تحقیقات» بدل کرده بود که با حمله صهیونیست ها از بین رفت.
وی افزود: صهیونیست ها وارد ملک خصوصی ما شدند و پروژه‌ای را که با بچه‌های پناه‌جو در حال ساخت آن بودیم نابود کردند. اکنون هم ارتش در جلوی این خانه فرهنگی مستقر است و کسی اجازه ورود و خروج ندارد.
حتی پیش از شروع این دور جدید خشونت، تولید در مناطق فلسطینی به دلیل شیوع کرونا متوقف شده بود.
فرح نابلسی تهیه کننده و کارگردان فیلم «هدیه» که نامزدی اسکار را در کارنامه دارد و برنده بفتا شده نیز گفت به دلیل کووید و پیش نرفتن روند واکسن زدن در مناطق عرب‌نشین اتفاقات بد زیادی افتاده است. این کارگردان که به تازگی جایزه بفتا را دریافت کرده این جایزه را به مردم فلسطین تقدیم کرده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *